Oferta składa się z trzech opcji wyposażenia (Gold, Platinum, Executive) i trzech wersji silnikowych: benzynowej 3.6 V6 Pentastar o mocy 286 KM i wysokoprężnej 3.0 V6 Multijet, oferowanej w odmianie 190- lub 239-konnej. Benzynowy motor współpracuje z 8-, a turbodiesel z 5-stopniową skrzynią automatyczną. Flagowa Lancia przyspiesza od 0 do 100 km/w w czasie 9,7-7,7 s (w zależności od jednostki napędowej).
Za podstawową Themę z z silnikiem benzynowym należy zapłacić 183 100 zł. Jednostka wysokoprężna wymaga dopłaty 10 500 zł. Mocniejszy wariant turbodeisla to już wydatek 206 600 zł, ponieważ jest on dostępny od środkowej wersji Platinum.
W standardzie Lancia Thema jest wyposażona m.in. w: skórzaną tapicerkę, dwustrefową klimatyzację, system bezkluczykowy, tempomat, pełną „elektrykę”, adaptacyjne reflektory ksenonowe, światła do jazdy dziennej LED, komplet poduszek powietrznych, kontrolę trakcji, ESP, czujniki parkowania, system multimedialny z ekranem o przekątnej 8,4 cala oraz 18-calowe, aluminiowe obręcze kół.
Za dopłatą istnieje możliwość zamówienia skórzanego obszycia deski rozdzielczej, podgrzewanych foteli i tylnej kanapy, kamery cofania, nawigacji, ekranu dotykowego, systemu audio marki Alpine lub Harmann Kardon czy 20-calowych felg aluminiowych. Wtedy nowa Lancia powinna zaspokoić najbardziej wymagających odbiorców.
Cennik Lancia Thema 2011: