Na celowniku kompaktowy SUV z napędem na cztery koła w segmencie premium w cenie poniżej 200 tys. zł. Wydawać by się mogło, że można do woli przebierać w ofertach wielu marek. Wystarczy jednak w konfiguratorze zaznaczyć kilka kluczowych opcji, by łatwo przekroczyć próg 200 tys. zł. Stąd tym bardziej godne uwagi są oferty w ramach wyprzedaży rocznika. W przypadku Lexusa NX oznacza to rabat sięgający nawet 67 tys. zł.

Za bogato wyposażonego Lexusa NX 300 z napędem na cztery koła E-Four zapłacimy zatem ok. 161 tys. zł. Otrzymamy wówczas wersję Elegance wraz z dodatkowym pakietem Optimum i 2 litrowym silnikiem benzynowym o mocy 238 KM. Wystarczy jednak zaledwie kilka tysięcy złotych więcej, by otrzymać hybrydową odmianę NX 300h o łącznej mocy 197 KM. Na pokładzie to samo wyposażenie Elegance oraz pakiet Optimum.

Lexus NX - LED, GPS, CD i Apple CarPlay

Lista seryjnego wyposażenia jest dość długa. Prócz standardowego napędu na 4 koła zyskamy pokładową nawigację satelitarną Lexus Premium Navigation, dwustrefową automatyczną skrzynię biegów, 18-calowe felgi aluminiowe, przednie reflektory Full LED, szyby z filtrem UV oraz kamerę cofania. W komplecie także tempomat, czujnik deszczu, selektor trybów jazdy, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, automatycznie składane i podgrzewane lusterka czy zintegrowane relingi dachowe. Nie zabrakło także zestawu multimedialnego Pioneer z odtwarzaczem płyt CD, dużym wyświetlaczem 8 calowym oraz współpracą ze smartfonami poprzez Android Auto i Apple CarPlay.

Poniżej 200 tys. zł wciąż można się zmieścić także wówczas, gdy weźmiemy pod uwagę Lexusa NX F Sport. Za 196 900 zł otrzymujemy jeszcze lepiej wyposażonego SUVa z mocnym benzynowym silnikiem 2.0 l o mocy 238 KM. Wśród standardowych dodatków znajdziemy dynamiczne adaptacyjne przednie światła, przyciemniane tylne szyby, skórzaną tapicerkę, elektrycznie sterowane fotele przednie oraz zautomatyzowaną regulację wysokości i wysunięcia kierownicy czy sportowe zawieszenie wzbogacone o rozpórki oraz układ monitorowania martwego pola. Nie zabrakło także dedykowanych 18-calowych felg z kolekcji F-Sport.

Pozostaje jeszcze jakże istotna kwestia finansowania. Hybrydowa odmiana Elegance dostępna jest już od 1200 zł netto miesięcznie. Tyle wystarczy przy wpłacie własnej 10 proc., rocznym przebiegu 10 tys. km i okresie finansowania przez 36 miesięcy.