• Lexus zaangażował do prac nad nowym NX mistrzów rzemiosła Takumi i zawodowych kierowców wyścigowych
  • Nowy Lexus NX dostępny jest z dwoma rodzajami napędu (przedni lub na wszystkie koła E-FOUR) oraz techniką hybrydy plug-in
  • Zależnie od wersji za Lexusa NX trzeba zapłacić od 199 900 zł do 339 900 zł

Nowy model to duże oczekiwania. W końcu Lexus NX to prawdziwy bestseller w Europie. Żaden inny samochód z gamy Lexusa nie cieszy się tak dużym powodzeniem na naszym kontynencie. Nie dziwi zatem, że aż 95 proc. części samochodu opracowano od podstaw. W przypadku konkurentów tak duży udział nowych komponentów nie jest tak oczywisty jak mogłoby się wydawać.

Lexus NX - zaangażowanie mistrzów Takumi

Receptą na sukces jest udoskonalanie wszystkich elementów pojazdu, by sprostać oczekiwaniom klientów. Takeaki Kato, główny inżynier w projekcie Lexusa NX drugiej generacji wspominał o nowej jakości nie tylko w zelektryfikowanym napędzie, ale także zawieszeniu, właściwościach jezdnych czy stylistyce. Do prac zaangażowano m.in. mistrzów rzemiosła Takumi i zawodowych kierowców wyścigowych. Wszystko zgodnie z hasłem “Feel More in Every Moment” nie zapominając jednocześnie o kontrolowaniu kosztów, by NX wciąż był przystępnym cenowo samochodem.

„Zaprojektowaliśmy nowego NX-a w taki sposób, aby spełnić oczekiwania klientów o różnych stylach życia na całym świecie. Skupiliśmy się na nowej jakości we wszystkich kluczowych atutach tego modelu – począwszy od elektryfikacji napędu, właściwości jezdnych i stylistyki, aż po dostępność zaawansowanych technologii” – wyjaśnił Takeaki Kato.

Lexus NX - 11 kolorów i niezwykła technologia lakierowania

Na europejski rynek trafia samochód dostępny w 11 kolorach, wśród których 3 są wyjątkowe. Zespół inżynierów odpowiedzialny za technologie lakierowania sięgnął po technikę soniczną, co oznacza nie tylko aż 5 bardzo cienkich warstw farby ze skondensowanymi pigmentami, ale także obróbkę w postaci ręcznego polerowania, by uzyskać jak najlepszy połysk oraz świetne kontrasty i cienie.

Aż 11 kolorów lakieru to nie wszystko. Zadbano również o wybór wyposażenia. W przypadku NX 350h przygotowano wersje Elegance, Business, Prestige, F Sport oraz Omotenashi. Klienci decydujący się na mocniejszą odmianę NX 450h+ mogą zaś kupić odmiany Prestige, F Sport oraz Omotenashi.

Klienci w Polsce mogą wybierać wśród dwóch opcji napędu. Prócz klasycznej hybrydy o mocy 242 KM Lexus NX dostępny jest także jako hybryda plug-in o mocy 306 KM. Bez względu jednak na to czy zdecydują się na Lexusa NX 350h lub Lexusa NX 450h+ to mogą liczyć nie tylko na znakomite osiągi (prędkość maksymalna do 200 km/h) ale także niskie zużycie paliwa (nawet 0,9 l w odmianie plug-in i 5,6 l w hybrydzie). Mogą również liczyć na niezwykłą gwarancję.

Lexus NX - jak przedłużyć gwarancję do 10 lat?

Gwarancję na samochód można wydłużyć ze standardowej 3-letniej aż do 10 letniej. Warunkiem jest prowadzenie regularnych przeglądów w autoryzowanych serwisach Lexusa. Ochrona jest przedłużana aż do 10 lat o ile przebieg samochodu nie przekroczy 160 tys. km.

Polski cennik rozpoczyna się od kwoty 199 900 zł za przednionapędowego Lexusa NX 350h Elegance. Zainteresowani wersją z napędem na wszystkie koła E-FOUR powinni przygotować co najmniej 209 900 zł. Kto zaś planuje inwestycję w napęd plug-in ma do wyboru NX 450h+ w cenach od 289 900 zł do 339 900 zł.