Logo
WiadomościAktualnościNowy Lexus NX już w Polskich salonach

Nowy Lexus NX już w Polskich salonach

Piotr Rejowski
Piotr Rejowski

Od londyńskiej premiery nowego Lexusa NX minęło nieco ponad miesiąc, a model już pojawił się w polskich salonach. Zainteresowani tym kompaktowym SUV-em mogą się z nim zapoznać podczas specjalnie przygotowanych pokazów, które odbywają się kolejno we wszystkich salonach Lexusa w Polsce. W ten weekend NX odwiedził Kraków. Pomimo szczerych chęci nie udało nam się sprawdzić "japończyka" na malopolskich drogach. Dwa modele NX-a, które stoją w salonie na Al. Pokoju są egzemplarzami pokazowymi, tzn. można dotykać, ale nie jeździc.

Lexus NX w Krakowie
Zobacz galerię (37)
Onet
Lexus NX w Krakowie

Samochód w oficjalnej sprzedaży pojawi się we wrześniu, ale Polski importer przygotował ofertę przedsprzedażową. Okres jej obowiązywania zaczął się 16 czerwca i potrwa do 30 września.

W tym okresie ceny nowego Lexusa NX zostaną obniżone o rabat w wysokości 17 100 zł. Dzięki temu NX w wersji Elite z napędem na przód będzie kosztował nieco ponad 150 tys. zł, a w wersji AWD około 160 tys. zł.

Dodatkowo dla NX 300h AWD importer przewidział pakiet Business w cenie 13 900 zł. W jego skład wchodzą: kamera cofania, tempomat, nawigacja Lexus Navigation, alarm z czujnikiem wtargnięcia i podgrzewanie przednich foteli. Jak udało nam się dowiedzieć, do tej pory Polacy zamówili prawie 200 sztuk tego modelu, w samym Krakowie sprzedano już 50 aut.

Model NX to pierwszy model Lexusa w segmencie luksusowych, kompaktowych SUV-ów. W Polsce będzie oferowany w dwóch wersjach  - hybrydowej NX 300h oraz z dwulitrowym silnikiem turbodoładowanym NX 200t.

Wersja hybrydowa (300h) została wyposażona w napęd zaprojektowany specjalnie dla tego modelu. Silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra pracuje w układzie: generator, silnik elektryczny i bateria, który generuje 197 KM. W tej specyfikacji producent chwali się spalaniem na poziomie 5,2 litra na 100 km.

Odmiana z turbodoładowaniem uzbrojona została w 2- litrowy silnik benzynowy, który dostarcza 238 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 350 Nm. Warto wspomnieć, że to pierwszy na świecie silnik z kolektorem wydechowym zintegrowanym z głowicą chłodzoną cieczą praz turbosprężarką typu twin scroll.

Wersja hybrydowa (300h) jest wyposażona w silnik o pojemności 2,5 litra i oferuje 197 KM. Odmiana z turbodoładowaniem (200t) została uzbrojona w silnik o pojemności 2,0 litra, który generuje 238 KM. Pierwsza odmiana pojawi się w polskich salonach już w październiku 2014 roku, na „dwulitrówkę” trzeba będzie poczekać do marca 2015 roku.

We wnętrzu samochodu zastosowano stylistykę nawiązującą do sportowych samochodów. Lexus znany ze stosowania w swoich modelach materiałów o najwyższej jakości również tutaj stanął na wysokości zadania. Co więcej, aby uzyskać wysoki poziom ergonomii wnętrza zaprojektowano je począwszy od miejsca kierowcy i pasażerów. Dzięki temu w środku samochodu jest przestronnie i wygodnie.

Na pokładzie znalazły się również nowinki technologicznie. Wśród nich warto wymienić bezprzewodową ładowarkę urządzeń elektronicznych czy touch pada-a, którym w wygodny sposób można sterować funkcjami samochodu. Całość dopełnia sześciocalowy ekran oraz wielofunkcyjny wyświetlacz, na którym można zobaczyć między innymi przeciążenia jakim poddawani są pasażerowie auta.

Autor Piotr Rejowski
Piotr Rejowski
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium