Samochód w oficjalnej sprzedaży pojawi się we wrześniu, ale Polski importer przygotował ofertę przedsprzedażową. Okres jej obowiązywania zaczął się 16 czerwca i potrwa do 30 września.
W tym okresie ceny nowego Lexusa NX zostaną obniżone o rabat w wysokości 17 100 zł. Dzięki temu NX w wersji Elite z napędem na przód będzie kosztował nieco ponad 150 tys. zł, a w wersji AWD około 160 tys. zł.
Dodatkowo dla NX 300h AWD importer przewidział pakiet Business w cenie 13 900 zł. W jego skład wchodzą: kamera cofania, tempomat, nawigacja Lexus Navigation, alarm z czujnikiem wtargnięcia i podgrzewanie przednich foteli. Jak udało nam się dowiedzieć, do tej pory Polacy zamówili prawie 200 sztuk tego modelu, w samym Krakowie sprzedano już 50 aut.
Model NX to pierwszy model Lexusa w segmencie luksusowych, kompaktowych SUV-ów. W Polsce będzie oferowany w dwóch wersjach - hybrydowej NX 300h oraz z dwulitrowym silnikiem turbodoładowanym NX 200t.
Wersja hybrydowa (300h) została wyposażona w napęd zaprojektowany specjalnie dla tego modelu. Silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra pracuje w układzie: generator, silnik elektryczny i bateria, który generuje 197 KM. W tej specyfikacji producent chwali się spalaniem na poziomie 5,2 litra na 100 km.
Odmiana z turbodoładowaniem uzbrojona została w 2- litrowy silnik benzynowy, który dostarcza 238 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 350 Nm. Warto wspomnieć, że to pierwszy na świecie silnik z kolektorem wydechowym zintegrowanym z głowicą chłodzoną cieczą praz turbosprężarką typu twin scroll.
Wersja hybrydowa (300h) jest wyposażona w silnik o pojemności 2,5 litra i oferuje 197 KM. Odmiana z turbodoładowaniem (200t) została uzbrojona w silnik o pojemności 2,0 litra, który generuje 238 KM. Pierwsza odmiana pojawi się w polskich salonach już w październiku 2014 roku, na „dwulitrówkę” trzeba będzie poczekać do marca 2015 roku.
We wnętrzu samochodu zastosowano stylistykę nawiązującą do sportowych samochodów. Lexus znany ze stosowania w swoich modelach materiałów o najwyższej jakości również tutaj stanął na wysokości zadania. Co więcej, aby uzyskać wysoki poziom ergonomii wnętrza zaprojektowano je począwszy od miejsca kierowcy i pasażerów. Dzięki temu w środku samochodu jest przestronnie i wygodnie.
Na pokładzie znalazły się również nowinki technologicznie. Wśród nich warto wymienić bezprzewodową ładowarkę urządzeń elektronicznych czy touch pada-a, którym w wygodny sposób można sterować funkcjami samochodu. Całość dopełnia sześciocalowy ekran oraz wielofunkcyjny wyświetlacz, na którym można zobaczyć między innymi przeciążenia jakim poddawani są pasażerowie auta.