Zmiany wizualne są niewielkie. Odświeżone Audi A3, zwłaszcza w wydaniu sedan, upodobniło się do większego A4, którego nowa generacja jest w sprzedaży od 2015 roku. To zasługa nowej stylistyki reflektorów i tylnych świateł oraz poszerzonej atrapy chłodnicy. Przy okazji liftingu A3, Audi wprowadzi do segmentu C diodowe reflektory Matrix LED (do wyposażenia seryjnego modelu należeć będą reflektory ksenonowe).
Audi A3 - Aktualizacja techniczna
Zmodernizowane A3 będzie wyróżniać się na tle innych kompaktów również cyfrowym zestawem wskaźników. Audi virtual cockpit, znamy już z większych modeli marki, oznacza wysokiej rozdzielczości ekran TFT o przekątnej 12,3 cala, wyświetlający najważniejsze dane dotyczące jazdy oraz pochodzące z systemu informacyjno-rozrywkowego. Dostępne są dwa widoki kokpitu. Nowa będzie także trójramienna kierownica, a do listy wyposażenia opcjonalnego zostanie dodany fotel kierowcy z funkcją masażu.
Kolejną nowością w Audi A3 będą modułowo zaprojektowane linie wyposażenia, które po raz pierwszy będą mieć bezpośredni wpływ na wyposażenie wnętrza. W przyszłości, obok modeli bazowych, dostępna będzie linia sport line z opcjonalnym pakietem sportowym S line. W ofercie pojawi się też pięć nowych kolorów nadwozia: niebieski Aral, niebieski Kosmos, szary Nano, czerwony Tango i żółty Vegas. Dla pakietu Exterieur S line zarezerwowano kolor szary Daytona z efektem perłowym.
Trzy cylindry również w A3
Zmiany zajdą pod maską. Po raz pierwszy Audi A3 będzie mogło być napędzane trzycylindrowym silnikiem 1.0 TFSI o mocy 115 KM. Drugim benzyniakiem będzie 150-konna jednostka 1.4 TSI z funkcja odłączania dwóch cylindrów. Gama turbodiesli będzie obejmować silniki 1.6 TDI/110 KM i 2.0 TDI/150 KM. Tylko dla najmocniejszej wersji wysokoprężnej przewidziano napęd na cztery koła quattro, oczywiście z wyjątkiem usportowionej odmiany S3.
Audi S3 po liftingu otrzyma dodatkowe 10 KM i 20 Nm. Silnik 2.0 TFSI generuje moc 310 KM i 400 Nm momentu obrotowego (w szerokim zakresie od 2000 do 5400 obr./min). W tym przypadku dwusprzęgłowa skrzynia s tronic to standard.
Audi A3 - Większe wsparcie dla kierowcy
Na tym nie koniec. Audi jeszcze bardziej naszpikuje A3 elektroniką. Na pokładzie pojawi się jeszcze więcej nowoczesnych systemów bezpieczeństwa – m.in. rozbudowane i udoskonalone systemy Audi active lane assist i Audi pre sense front z funkcją ochrony pieszych oraz asystent jazdy w korkach współpracujący z aktywnym tempomatem. Podczas poruszania się z prędkością do 65 km/h po drogach dobrej jakości asystent jazdy w korku może na krótko przejąć kontrolę nad prowadzeniem samochodu.
Zmodernizowane Audi A3 trafi do sprzedaży na początku maja. Dostawy do klientów rozpoczną się latem.