Nowe auto ma przebojem wkroczyć na rynek, a wszystko, co może rzucić cień na niezawodność "gwiazdy", zostanie dokładnie sprawdzone. Pierwszą "ofiarą" zmian będzie system hamulcowy SBC, który w aktualnym modelu sprawił sporo kłopotów - nowe E otrzyma znów klasyczny układ, choć wspomagany elektroniką. Ale o tym kierowca może w ogóle się nie dowiedzieć. Co innego stylistyka. Nasze komputerowe montaże dokumentują zmiany. Piąta generacja klasy E robi wrażenie bardziej reprezentatywnej i nowocześniejszej. Designerzy Mercedesa zbudowali samochód, który zrywa z konserwatywną przeszłością modelu. Teraz przyszedł czas na sportową elegancję.A co zmieni się oprócz designu? Podobnie jak debiutująca właśnie "eska" także W212 zostanie wyposażone w system nocnego widzenia bazujący na podczerwieni. Także od starszego brata zostanie zapożyczony PreSafe - urządzenie, które w razie potrzeby przygotowuje auto i pasażerów do kolizji (domyka szyby, ustawia fotele w optymalnej dla działania airbagów pozycji, napina pasy bezpieczeństwa). Na życzenie klienci będą mogli zamówić tempomat, który sam kontroluje odstęp od poprzedzającego pojazdu. Rdzeniem urządzenia jest laserowo-radarowy system. Dzięki niemu komputer wie o obecności innych pojazdów w promieniu 360 stopni i może odpowiednio reagować. Nowością ma być także samostabilizujący układ jezdny reagujący na boczny wiatr, koleiny i kałuże. W przygotowaniu są też urządzenia, które zareagują w przypadku zaśnięcia kierowcy, w pełni automatyczny pilot parkowania czy system rozpoznający znaki drogowe - w przypadku ignorowania ich kierowca otrzyma słowną reprymendę. Co się tyczy silników najczęściej stosowana jednostka to motor 6-cylindrowy - 4-cylindrówki przewiduje się tylko na niektóre rynki oraz do taksówek, ale zostaną one wyposażane w 7-stopniowy "automat", a ich moc nie będzie mniejsza niż 170-180 koni. Pozostałe dostępne silniki mogą wyglądać następująco:- E 250, 2.5 V6 DI, 214 KM;- E 300, 3.0 V6 DI, 243 KM;- E 350, 3.5 V6 DI, 272 KM;- E 400, 4.0 V8 DI, 320 KM;- E 550, 5.5 V8 DI, 388 KM;- E 63 AMG, 6.3 V8, 571 KM;- E 280 CDI, 3.0 V6, 204 KM;- E 300 CDI, 3.0 V6, 255 KM;- E 350 CDI, 3.0 V6 z sekwencyjnym turbodoładowaniem, 313 KM;- E 400 CDI, 4.0 V8, 354 KM.Niezależnie od wersji każdy diesel otrzyma standardowo filtr cząstek stałych oraz tzw. biokatalizator SCR, który za pomocą wtysku amoniakubędzie oczyszczał spaliny z tlenków azotu. We wnętrzu modelu W212 znajdziemy znany z klasy S system Command. Najnowsza wersja będzie miała większy monitor oraz mysz ze zintegrowaną klawiaturą. Jednak w odróżnieniu od iDrive'u BMW wiele funkcji będzie dostępnych już po naciśnięciu jednego klawisza.