Polska na pewno jest już potęgą, jeśli chodzi o produkcję samochodów użytkowych. Do grona produkowanych w naszym kraju pojazdów właśnie dołączył szczególny model, czyli Volkswagen Grand California. To luksusowy kamper, zbudowany na bazie dostawczego Craftera. Co ważne, polska fabryka we Wrześni to jedyny zakład, w którym powstaje ten model. Specjalnie z myślą o montażu tego szczególnego auta zbudowano nową linię montażową i zatrudniono 160 pracowników. Zabudowa kampera Grand California powstaje w około 60 godzin i składa się z około tysiąca specjalnych części dedykowanych temu modelowi.

Jak podaje producent, ma powstawać około 3500 egzemplarzy kampera. W większości trafią one do Niemiec, Szwajcarii i Francji. Inne istotne rynki to Austria, Hiszpania, Holandia, Polska, Belgia, Dania, Irlandia, Wielka Brytania, Włochy, Portugalia i Szwecja.

Grand California w podstawowej wersji z napędem na przednie koła i o długości sześciu metrów ma kosztować 265 tys. zł i można ją prowadzić posiadając prawo jazdy kategorii B – dopuszczalna masa całkowita tego samochodu 3,5 tony. Inne warianty dużego kampera to auto z napędem na cztery koła oraz pojazd w wersji wydłużonej do 6,8 metra. Niestety, by kierować tymi wariantami Grand Californi, trzeba już mieć prawo jazdy kategorii C – auto ma DMC równą 3880 kg, a to o 380 kg przekracza limit, jaki muszą uwzględnić posiadacze prawa jazdy dla aut osobowych.

Samochód produkowany w polskiej fabryce wyposażony jest m.in. w kuchnię z kuchenką gazową, zlewozmywakiem i lodówką. Na pokładzie jest też system ogrzewania wnętrza oraz podgrzewania wody. Znajdziemy tu także łazienkę z prysznicem, toaletę, a także duże zbiorniki na wodę czystą i brudną. Oczywiście w Grand Californi można też spać: przestrzeń do spania jest w tylnej części nadwozia oraz na łóżku wysuwanym nad kabiną kierowcy.