Luksusowy traper

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Prototyp Renault Koleos powstał z myślą o połączeniu zalet samochodu luksusowego i możliwości auta terenowego z napędem na cztery koła. Niespotykany design nadaje 4,51-metrowemu Koleosowi wyjątkowy charakter.

Opływowe kształty, wyraźnie zarysowane linie nadwozia sprawiają wrażenie dynamiki i mocy. Mimo że Koleos ma wyraźne cechy auta luksusowego, jego "traperski" wygląd zdradza powołanie do wyczynów terenowych. Kształt jednobryłowego nadwozia pozwolił na optymalne zaprojektowanie przestrzeni w kabinie, w której pasażerowie mają odnosić wrażenie spokoju i bezpieczeństwa. Dwa szklane pasy po obu stronach dachu wpuszczają do wnętrza dużo światła. Inspiracją do projektu szytej ręcznie skórzanej tapicerki foteli autorstwa firmy Connoly były siodła do jazdy konnej. Mechanizm opuszczający tylną szybę do wnętrza tylnej klapy, podczas gdy krawędź dachu znad bagażnika wsuwa się w płaszczyźnie poziomej pod dach, pozwala na przekształcenie Koleosa w pikap.Konstrukcja zawieszenia daje możliwość zmiany prześwitu w ciągu kilku sekund. W zależności od prędkości auta i ukształtowania drogi następuje automatyczna zmiana wysokości nadwozia z 1,70 m w położeniu do jazdy z napędem 4x4 do 1,60 m w położeniu do jazdy po zwykłych drogach. W czasie jazdy sportowej, po drodze o równej nawierzchni, obniżone, bardziej sztywne zawieszenie wpływa korzystnie na dynamikę. W górnym położeniu nadwozia, czyli do jazdy z napędem na cztery koła, bardziej elastyczne zawieszenie zapewnia użytkownikom większy komfort.Podstawowe funkcje pojazdu kierowane z kabiny (ogrzewanie, klimatyzacja, radio, system nawigacji) są obsługiwane za pomocą ekranu i sterowane głosem. System umożliwia też wybranie z menu żądanej funkcji, a następnie precyzowanie ustawień przy użyciu pokrętła.Reflektory w kształcie ostrego łuku wykorzystują nowoczesną technologię, będącą rezultatem badań prowadzonych przez francuską firmę Megalux w dziedzinie optyki cieczy. Strumień światła przechodzący przez dioptryczny układ cieczy jest kierowany na dolny półłuk (światła mijania) lub na górny półłuk (światła drogowe).Ochronie środowiska i komfortowi jazdy sprzyja hybrydowa jednostka napędowa, która dostosowuje się do różnych rodzajów eksploatacji samochodu. Sterowanie działaniem napędu elektrycznego, spalinowego lub hybrydowego zapewnia blok elektroniczny. W mieście Koleos wykorzystuje wyłącznie 30-kilowatowy silnik elektryczny Renault Elégie z akumulatorami litowo-jonowymi. Napędza on tylne koła. Na drodze poza miastem czy na autostradzie silnik spalinowy 2.0 16V turbo o mocy 170 KM przejmuje napęd na przednie koła. W czasie jazdy terenowej z napędem 4x4 oba silniki pracują razem, by zapewnić odpowiednią moc i umożliwiać pokonywanie wszelkich przeszkód na drodze.

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki
Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków