Premiera nowej Mazdy MX-5 odbyła się już pod koniec 2014 roku, ale zgodnie z planem auto trafiło dopiero teraz do produkcji seryjnej. Pierwsze egzemplarze trafią do sprzedaży w Japonii na początku czerwca 2015 r., a dopiero w dalszej kolejności auto dostępne będzie na innych kontynentach.
Czwarta generacja Mazdy MX-5 pozostaje wierna tradycji swojego poprzednika. Oferuje jednak nowoczesne rozwiązania. Hasłem przewodnim jest „Jinba Ittai”, czyli „jeździec i jego koń tworzą jedną całość”.
Mazda MX-5 – lżejsza i sztywniejsza
Nowość jest nie tylko nowoczesna. Ale przy tym bezpieczniejsza i lepiej wyposażona. Także zmniejszyła się masa pojazdu.
Mazda MX-5 – dane techniczne | ||
silnik | 1.5 SkyActiv-G | 2.0 SkyActiv-G |
Pojemność skokowa [cm3] | 1496 | 1999 |
Cylindry/zawory | 4/4 | 4/4 |
Moc [KM/kW/min] | 131/96/7000 | 160/118/6000 |
Maksymalny moment obrotowy [Nm/obr./min] | 150/4800 | 200/4600 |
Przekładnia | 6M | 6M |
Prędkość maksymalna [km/h] | 200 | 220 |
Przyspieszenie 0-100 km/h [s] | 9 | 7,5 |
Masa pojazdu gotowego do drogi [kg] | 1050 | 1075 |
Długość [mm] | 3915 | 3915 |
Szerokość [mm] | 1735 | 1735 |
Rozstaw osi [mm] | 2310 | 2310 |
Nowa Mazda MX-5 będzie dostępna z silnikami rodziny SkyActiv-G. Mniejszy o pojemności skokowej 1.5 l o mocy 131 KM oraz większy o pojemności skokowej 2.0 l w wersji europejskiej ma mieć 160 KM. Amerykańska wersja będzie dysponowała mocą 155 KM. Do stycznia 2015 roku Mazda wyprodukowała 950 tys. egz. modeli MX-5. Rekordowa była pierwsza generacja, której udział w tym wyniku to 450 tys. egzemplarzy. |