Klienci, którzy będą składać zamówienie na Mazdę 3, mają już do wyboru nową wersję silnikową z dwulitrowym benzyniakiem Skyactiv-X. Auta w takiej specyfikacji pojawią się w Polsce wczesną jesienią, a ich ceny rozpoczynają się od 112 900 zł.

Nowy czterocylindrowy silnik o pojemności dwóch litrów jest pierwszą na świecie seryjnie produkowaną jednostką napędową łączącą zapłon iskrowy silnika benzynowego z zapłonem samoczynnym znanym z silnika Diesla. Jednostka ma zapewnić wysokoobrotową charakterystykę silnika benzynowego i szybką reakcję na gaz rodem z silników wysokoprężnych.

W Mazdzie 3 silnik będzie generował moc 180 KM i 224 Nm momentu obrotowego. Średnie zużycie paliwa (WLTP) ma wynosić od 5,5 l/100 km, w wersji przednionapędowe, do 6 l/100 km w odmianie 4x4 (pomiar wykonany w autach z 16-calowymi kołami).

Silnik Skyactiv-X w nowej "trójce" będzie w standardzie wyposażony w technologię Mazda M Hybrid. To system tzw. "miękkiej hybrydy", wykorzystujący instalację 24V, który pomaga obniżyć zużycie paliwa i emisję CO2, wykorzystując energię odzyskaną podczas hamowania.

Mazda 3 z silnikiem Skyactiv-X będzie dostępna z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów lub z sześciobiegowym „automatem”.