Pierwszy w historii egzemplarz Mazdy MX-5 zjechał z linii montażowej zakładu nr 1 Ujina w Hiroszimie 27 lat temu, w kwietniu 1989 r.

„Fakt, że przez wszystkie te lata Mazda MX-5 (od pierwszej aż po obecną, czwartą, generację) znajdowała licznych nabywców, to zasługa silnego wsparcia ze strony rzeszy fanów tego modelu z całego świata” - powiedział Masamichi Kogai, prezes zarządu i dyrektor naczelny Mazda Motor Corporation. „Mazda powstała 96 lat temu w Hiroszimie, więc wkrótce będziemy obchodzić stulecie firmy. Z myślą o zbliżającym się jubileuszu zamierzamy nadal oferować klientom radość z jazdy modelem, który zdążył stać się symbolem Mazdy. Naszą ambicją jest zbudowanie szczególnej więzi z klientami, tak aby zawsze wybierali naszą markę”.

W ramach wdzięczności dla miłośników i właścicieli MX-5, milionowa Mazda MX-5 pojawi się na zlotach fanów na całym świecie. Po raz pierwszy, dokładnie 3 maja 2016 r., zostanie zaprezentowana w Japonii podczas Festiwalu Kwiatów w Hiroszimie – weźmie udział w kwiatowej paradzie. Jubileuszowy samochód będzie można podziwiać 26 czerwca w Wielkiej Brytanii podczas Festiwalu Prędkości w Goodwood, który będzie pierwszym przystankiem europejskiego tournée.

MX-5 to symbol filozofii Mazdy, wyraz ciągłego dążenia do zapewnienia kierowcom niezrównanej przyjemności z jazdy. Od debiutu w roku 1989 ten samochód dostarcza wrażeń, których można doświadczyć wyłącznie w lekkim aucie sportowym, dlatego też zyskał podziw ludzi reprezentujących różne kraje, kultury i grupy wiekowe. Mazda MX-5 została również uhonorowana wieloma nagrodami na całym świecie (ma ich na koncie około 250). Model czwartej generacji, który trafił do sprzedaży w 2015 roku, został obsypany nagrodami – otrzymał, m.in., tytuł ,,Światowy Samochód Roku 2016”, ,,Światowy Design Samochodu 2016”, ,,Samochód Roku Wielkiej Brytanii 2016” oraz „Samochód Roku w Japonii 2015–2016”.

Mazda MX-5 to żywa legenda; od roku 2000 należy do niej rekord Guinnessa w kategorii najchętniej kupowany dwumiejscowy samochód sportowy.

Historia Mazdy MX-5

Luty 1989 Pierwsza wersja MX-5 została zaprezentowana podczas Salonu Samochodowego w Chicago
Październik 1997 MX-5 drugiej generacji debiutuje na Targach Motoryzacyjnych w Tokio
Grudzień 1998 Na rynek trafia 10. jubileuszowa limitowana edycja MX-5
Maj 2000 MX-5 trafia do Księgi rekordów Guinnessa jako najchętniej kupowany dwumiejscowy samochód sportowy (wyprodukowano 531 890 egzemplarzy)
Styczeń 2002 Wyprodukowano 600 000. egzemplarz (poprawiony rekord Guinnessa)
Marzec 2005 MX-5 trzeciej generacji zadebiutowała na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie
Kwiecień 2005 Wyprodukowano 700 000. egzemplarz (poprawiony rekord Guinnessa)
Lipiec 2006 Premiera wersji ze składanym dachem podczas Brytyjskich Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych
Czerwiec 2007 Wyprodukowano 800 000. egzemplarz (poprawiony rekord Guinnessa)
Lipiec 2009 Na rynek trafia 20. jubileuszowa limitowana edycja MX-5
Luty 2011 Wyprodukowano 900 000. egzemplarz (poprawiony rekord Guinnessa)
Kwiecień 2014 Na rynek trafia 25. jubileuszowa edycja MX-5
Wrzesień 2014 Debiut MX-5 czwartej generacji
Marzec 2016 Premiera Mazdy MX-5 RF na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Nowym Jorku