• Do pierwszych klientów w Polsce trafiły sportowe samochody z produkcji limitowanej do zaledwie 765 egzemplarzy
  • McLaren 765LT przyspiesza od 0 do 200 km/h w ciągu zaledwie 7 s, print do 100 km/h zajmuje mniej niż 3 s
  • Wszystkie egzemplarze sprowadzone do Polski to odmiany po odpowiedniej fabrycznej indywidualizacji
  • Więcej takich informacji znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Do klientów w Polsce trafiły aż trzy sztuki wyjątkowego McLarena 765LT (produkcja ograniczona do 765 indywidualnie ponumerowanych sztuk). Każda z nich jest wyjątkowa na swój sposób. Klienci zamówili bowiem samochody po indywidualnej konfiguracji z uwzględnieniem wyposażenia McLaren Special Operations (MSO). To oznacza zaawansowane przeróbki w oparciu o bogaty katalog akcesoriów, a także rozwiązania opracowane na specjalne indywidualne zamówienie, czyli tzw. elementy bespoke.

McLaren 765LT - trzy kolory

Bez wątpienia trudno będzie przeoczyć każdy z dostarczonych egzemplarzy. Nabywcy zadbali bowiem o charakterystyczne kolory lakierów o dość wymownych nazwach: Volcano Yellow, Volcano Orange i Paris Blue, czyli wyraziste odcienie żółtego, pomarańczowego oraz niebieskiego. Na tym jednak nie koniec.

Jeden z egzemplarzy (w kolorze Paris Blue) obficie doposażono w akcesoria oddziału zajmującego się personalizacją samochodów, czyli McLaren Special Operations. Na liście znalazły się zatem wzmocnione hamulce torowe oraz elementy z karbonu, czyli bardzo lekkie fotele sportowe oraz wloty powietrza o satynowym wykończeniu. Nie zabrakło także odpowiednio wykończonych elementów, takich jak tylny zderzak, przedni splitter, boczne progi, dyfuzor czy obudowy lusterek.

Mclaren 765LT i redukcja wagi

Bastian Luehmann odpowiedzialny w McLarenie za region centralnej Europy wyjaśnia - “Gdy mówię o McLarenie 765LT, to na myśl przychodzi mi kilka rzeczy: zaangażowanie kierowcy, niska waga, torowa dynamika, zwiększona moc oraz to, że samochody trafią do niewielkiej grupy szczęśliwców. Wierzymy, że to samochód stworzony do dalszej personalizacji oraz podkreślenia kilku kluczowych elementów jego designu. Każdy z trzech McLarenów 765LT, które trafiły do Polski, jest na swój sposób wyjątkowy, gdyż każdy został wykonany przy wsparciu McLaren Special Operations. MSO dostarcza swoim klientom narzędzi, dzięki którym mogą współprojektować i współtworzyć swoją wymarzoną wersję McLarena 765LT”.

Wyposażenie to oczywiście nie wszystko. Nie sposób zapomnieć o osiągach. Na polskie drogi trafiły auta o imponujących danych technicznych. Wystarczą bowiem już 3 sekundy, by stracić prawo jazdy w obszarze zabudowanym. Kolejne 4 sekundy oznaczają już 200 km/h na liczniku. A to wszystko dzięki podwójnie doładowanemu silnikowi V8 (4,0 l) o mocy 765 KM (czyli więcej niż w słynnej Pagani Zonda) i 800 Nm momentu obrotowego. Innymi słowy, 765 KM w samochodzie, który waży zaledwie 1229 kg. To aż o 80 kg mniej niż w najmocniejszej i najbogatszej wersji Dacii Duster.