• Pod względem stylistycznym Elva nawiązuje do sportowych aut z lat 60.
  • Większość techniki zastosowanej w modelu Elva pochodzi z McLarena Senna
  • McLaren Elva prezentuje się efektownie, a do tego ma nietypową technikę

McLaren Elva nie jest typowym, sportowym samochodem, w którym jedynym istotnym elementem ma być mocny silnik. To jednocześnie auto, które nawet jak na taki bolid zaskakuje nietypowymi rozwiązaniami stylistycznymi oraz technicznymi. Już początek naszej przygody z tym modelem jest zaskakujący. Nie potrzebujesz żadnego kasku – twierdzi Robert Melville. Wystarczą same okulary przeciwsłoneczne – dodaje. Kim właściwie jest Robert Melville? To szef stylistów McLarena. To on jest odpowiedzialny za to, że McLaren Elva jest tak spektakularnym modelem. To auto zapierające dech w piersiach tak bardzo, że aż trudno wyrazić to słowami.

Pod względem stylistycznym Elva nawiązuje do sportowych aut z lat 60. Melville zapatrzył się w szczególności na Porsche 550 oraz na Maserati Tipo 61 Birdcage. McLaren jest wyjątkowo płaski, a na karoserii ma mnóstwo wklęsłości oraz pokaźnych wypukłości. Wszystko to sprawia wrażenie płynności.

McLaren Elva – po co dach i szyby?

Co najważniejsze całość jest otwarta. W pełni otwarta. Nie ma przedniej szyby, a zastępują ją wyrafinowane rozwiązania, które odpowiednio sterują strugą powietrza atakującą czoło pojazdu. Wysuwany spoiler sprawia, że nad kokpitem tworzy się rodzaj pęcherzyka powietrza. Dzięki temu kierowca nie musi przejmować się wiatrem – teraz już wiecie dlaczego kask nie jest potrzebny i wystarczą same okulary. System działa najlepiej w zakresie prędkości 30-70 mph czyli około 50-113 km/h. Oczywiście uzyskanie wyższej prędkości nie jest żadnym problemem.

Większość techniki zastosowanej w modelu Elva pochodzi z McLarena Senna. Podwozie i nadwozie wykonane z włókna węglowego są tak samo typowe dla McLarena, jak 4-litrowy silnik V8 Biturbo, który generuje 815 KM. Kokpit przyjemnie ciasno otula kierowcę i pasażera, a filigranowy zestaw wskaźników umieszczony został na kolumnie kierownicy. Za siedzeniami umieszczono wysokiej klasy głośniki, a ponadto są wysuwane pałąki przeciwkapotażowe oraz dwa garby z miejscami na kaski.

Mclaren Elva będzie produkowany od 2020 roku, ale powstać ma tylko 399 egzemplarzy tego pojazdu. Cena za każdy z nich wyniesie około 1,7 mln euro.

McLaren Elva – nasza opinia

McLaren Elva prezentuje się efektownie, a do tego ma nietypową technikę. Wszystko to czyni go wyjątkowym samochodem nawet wśród supersportowych bolidów. A co najlepsze, pomimo niesamowitych osiągów przednia szyba nie jest wcale niezbędna.