Także Mercedes-Benz poddał się modzie i stworzył konkurenta dla BMW X6. GLE Coupé trafił już do seryjnej produkcji i już wkrótce rozpocznie się jego sprzedaż.
Hybrydowy SUV GLE 500 ma dwa silniki: benzynowy V6 o mocy 333 KM oraz elektryczny o mocy 116 KM. Łączna moc obu napędów wynosi 325 KM (maksymalna moc systemowa hybrydy nie jest sumą mocy obu silników).
Hybrydowy GLE ma skrzynię automatyczną, 7-stopniową, można nim podróżować tylko w trybie elektrycznym z prędkością do 130 km/h, szybkie ładowanie akumulatorów zajmuje 2 godziny.
Amatorów mocnych silników, mniej czułych na zagadnienia ekologiczne powinien zadowolić silnik V8 biturbo o mocy 435 KM. Rozwija on bardzo duży moment obrotowy 700 Nm, co powoduje, że silnik jest bardzo mocny i elastyczny – przydaje się to np. podczas ciągnięcia dużej przyczepy, podczas jazdy w górach, czy też podczas poruszania się w bardzo trudnym terenie.
Drugi silnik benzynowy dostępny w Mercedesie GLE to 3-litrowa jednostka V6 biturbo o mocy 333 KM.
Dla oszczędnych przygotowano dwa silniki Diesla: 250 d/204 KM oraz 350 d/258 KM. Wersje GLE z dieslami wyposażane sąw 9-biegowe skrzynie automatyczne.
I wreszcie coś dla amatorów szybkiej jazdy: dwie wersje przygotowane przez dział AMG Mercedesa: GLE 63 4MATIC – z silnikiem 5,5 litra biturbo o mocy 557 KM oraz GLE 63 S 4MATIC z tym samym silnikiem, ale „podkręconym" do 585 KM.