Od 2005 roku liderem sprzedaży wśród producentów aut luksusowych niezmiennie pozostaje BMW. Jednak w styczniu 2016 r. lepsi okazali się obaj niemieccy konkurenci. Najwięcej nowych aut sprzedał Mercedes-Benz – 150 814 egz. (+19,9 proc.), w czym poważny udział ma 52 proc. wzrost na rynku chińskim. Najlepiej w styczniu sprzedawała się Klasa C – 31 993 egz.
W Europie najwięcej aut w styczniu 2016 r. sprzedało BMW – 61 737 egz., w USA swoją pozycję lidera utrzymał Mercedes-Benz, który jednak nie zwiększył sprzedaży w porównaniu z z analogicznym okresem minionego roku.
Można oczekiwać, iż w najbliższych miesiącach rywalizacji trzech największych producentów aut klasy premium będzie bardziej zacięta. Tym bardziej, że do sprzedaży wejdą nowe modele.
Sprzedaż luksusowych aut w styczniu 2016 r.
Marka | Audi | BMW | Mercedes-Benz |
Sprzedaż razem (egz.) | 143 150 | 133 883 | 150 814 |
Wzrost (proc.) | +4,0 | +7,5 | +19,9 |
Sprzedaż Chiny (egz.) | 54 402 | 43 441 | 42 671 |
Wzrost (proc.) | +6,2 | 8,4 | +52 |
Sprzedaż Europa (egz.) | 59 900 | 61 737 | 54 937 |
Wzrost (proc.) | +6,5 | +10,9 | +15,2 |
Sprzedaż USA (egz.) | 11 850 | 18 082 | 24 664 |
Wzrost (proc.) | +2,7 | -5,0 | +0,2 |