Od 2005 roku liderem sprzedaży wśród producentów aut luksusowych niezmiennie pozostaje BMW. Jednak w styczniu 2016 r. lepsi okazali się obaj niemieccy konkurenci. Najwięcej nowych aut sprzedał Mercedes-Benz – 150 814 egz. (+19,9 proc.), w czym poważny udział ma 52 proc. wzrost na rynku chińskim. Najlepiej w styczniu sprzedawała się Klasa C – 31 993 egz.

W Europie najwięcej aut w styczniu 2016 r. sprzedało BMW – 61 737 egz., w USA swoją pozycję lidera utrzymał Mercedes-Benz, który jednak nie zwiększył sprzedaży w porównaniu z z analogicznym okresem minionego roku.

Można oczekiwać, iż w najbliższych miesiącach rywalizacji trzech największych producentów aut klasy premium będzie bardziej zacięta. Tym bardziej, że do sprzedaży wejdą nowe modele.

Sprzedaż luksusowych aut w styczniu 2016 r.

Marka Audi BMW Mercedes-Benz
Sprzedaż razem (egz.) 143 150 133 883 150 814
Wzrost (proc.) +4,0 +7,5 +19,9
Sprzedaż Chiny (egz.) 54 402 43 441 42 671
Wzrost (proc.) +6,2 8,4 +52
Sprzedaż Europa (egz.) 59 900 61 737 54 937
Wzrost (proc.) +6,5 +10,9 +15,2
Sprzedaż USA (egz.) 11 850 18 082 24 664
Wzrost (proc.) +2,7 -5,0 +0,2