Stylowy i sportowy – tak Mercedes określa swój nowy dwudrzwiowy model. Brak środkowego słupka i gładko opadający tył rzeczywiście dodały Klasie E dynamiki, jednak jej stylistyka nie zaskakuje, jest bardzo zbliżona do pozostałych modeli coupe z najnowszej linii marki.

Nowa generacja Klasy E Coupe stała się jeszcze bardziej luksusowa - technicznie bazuje na sedanie, naszpikowano ją najnowszymi technologiami, otrzymała taki sam wystrój wnętrza. Co istotne, auto znacznie urosło - jest o 123 mm dłuższe, o 74 mm szersze i o 32 mm wyższe, rozstaw osi zwiększył się o 113 mm. W rezultacie nawet długa podróż w cztery osoby ma być przyjemna.

Na początku sprzedaży do wyboru będą cztery silniki – wysokoprężny 2.0/194 KM i benzynowe: 2.0/184 KM, 2.0/245 KM i 3.0 V6 o mocy 333 KM. Wszystkie współpracują z 9-stopniową, automatyczną skrzynią biegów. Najmocniejszy benzyniak ma napęd 4Matic. Z biegiem czasu do oferty dołączą kolejne wersje silnikowe, w tym usportowiona odmiana od AMG.

Coupe zostało o 15 mm niżej zawieszone niż sedan. Za dopłatą będzie można zamówić układ z adaptacyjnymi amortyzatorami lub zawieszenie pneumatyczne z funkcją samopoziomowania. Zarówno dynamiczni kierowcy, jak i osoby ceniące komfort jazdy znajdą wersję dla siebie.

Nowa Klasa E Coupe trafi do salonów Mercedesa latem 2017 roku.