• 7.9 s – tyle potrzebuje nowa Klasa X na przyspieszenie od 0 do 100 km/h
  • W gamie kilka wersji wyposażenia: najtańsza zaczyna się od 213 528 zł, najdroższa odmiana Power oznacza cenę od 226 074 zł
  • Pod maską znajduje się silnik 3.0 V6 o mocy 258 KM. Moment obrotowy sięga aż 550 Nm

163 KM albo 190 KM. Tyle na początek zaoferował Mercedes w Klasie X. W chwili prezentacji modelu niemiecka firma obiecywała jednak coś więcej – ponad 250 KM. Zainteresowani najmocniejszym wariantem musieli się uzbroić w cierpliwość: Mercedes szacował, że na wersję X 350 d, trzeba będzie poczekać co najmniej do połowy 2018 roku. I tak też się stało.

W polskich salonach pojawiła się już najmocniejsza wersja modelu, który jest owocem współpracy Mercedesa z Renault-Nissan. Oczywiście cudów nie ma. Klasa X to samochód mocno spokrewniony z Nissanem Navara. I nie tylko z nim. Nie sposób zapomnieć o Renault Alaskan.

W wersji X 350 d pick up Mercedesa wyróżnia się mocnym V6 pod maską. To diesel o pojemności 3 litrów wzbogacony o turbosprężarkę o zmiennej geometrii. Dla kierowcy oznacza to tyle, że do wykorzystania jest 258 KM i spory moment obrotowy, czyli 550 Nm. Może sobie zatem pozwolić na efektowny sprint spod świateł (od 0 do 100 km/h w 7.9 s) oraz rozpędzić się aż do 205 km/h. Mercedes obiecuje przy tym, że zużycie paliwa w cyklu mieszanym ma wynieść 9 l na 100 km.

Najmocniejsza odmiana Klasy X dostępna jest w dwóch wersjach wyposażenia: Progressive oraz Power. Obie standardowo wyposażono w system bezkluczykowy (Keyless-Go) oraz dwustrefową klimatyzację Thermotronic. Podstawową odmianę Progressive wyposażono w 17 calowe felgi, srebrne otwory wentylacyjne, skórzaną kierownicę oraz system audio z 8 głośnikami. W droższej Power można zaś liczyć na większe felgi (18 cali), oświetlenie LED, fotele ze sztucznej skóry czy ekran dotykowy.

Mercedes X 350 d
Mercedes X 350 d

Klasa X jest kolejnym modelem Mercedesa, który zyskał kartę SIM wbudowaną na stałe. Innymi słowy, pick up został podłączony do internetu w ramach pakietu usług Mercedes me. Wśród nich są m.in. informacje o korkach aktualizowane na bieżąco, monitorowanie i lokalizowanie pojazdu, zarządzanie przeglądami czy łączność z aplikacją w smartfonie.

Ceny od 213 528 zł za wersję Progressive. Wzbogacona odmiana Power to już koszt 226 074 zł. Są to oczywiście ceny wyjściowe. W konfiguratorze po dodaniu kilkunastu dodatków łatwo podnieść cenę o kilkadziesiąt tysięcy złotych. Wówczas Klasa X może kosztować nawet ponad 300 000 złotych.