Decyzja ma zostać oficjalnie ogłoszona w tym tygodniu. Według informacji „PB” Daimler zainwestuje 400 mln zł, a w nowej fabryce w pierwszej fazie będzie powstawać 100 tys. baterii rocznie.

To kolejny zakład produkujący baterie litowo-jonowe, który może zostać zlokalizowany Polsce. Koreański LG Chem buduje fabrykę w Kobierzycach pod Wrocławiem, a belgijska grupa Umicore zainwestuje w Nysie.

Przedstawiciele Mercedes-Benz Manufacturing Polska początkowo nie chcieli komentować tych informacji. Następnie otrzymaliśmy oficjalny komunikat. - Jako Daimler AG rozbudowujemy naszą elastyczną sieć produkcji na całym świecie. Obecnie nasze fabryki działają w ponad 30 lokalizacjach na całym globie. (...) Prawdą jest, że stale analizujemy możliwości budowy dodatkowych lokalizacji produkcji. Dotyczy to wszystkich rynków i regionów, a więc także Europy Środkowo-Wschodniej - oświadczyła dr Ewa Łabno-Falęcka Dyrektor ds. Komunikacji i Relacji Zewnętrznych Mercedes Benz Polska.

- Mercedes-Benz Cars produkuje baterie do pojazdów elektrycznych w ośmiu fabrykach w sześciu lokalizacjach na trzech kontynentach. Pierwsza fabryka już pracuje w Kamenz (Niemcy), druga w tej samej lokalizacji rozpoczyna produkcję seryjną na początku 2019 roku. Dwie kolejne fabryki budowane są w Stuttgart-Untertürkheim, kolejne w Sindelfingen (wszystkie w Niemczech) oraz w Pekinie (Chiny), Bangkoku (Tajlandia) i Tuscaloosa (USA) - dodała Łabno-Falęcka.

W Jaworze na Dolnym Śląsku Daimler buduje swoją pierwszą fabrykę. Już w 2019 roku ma w niej ruszyć produkcja czterocylindrowych silników benzynowych i Diesla do osobowych Mercedesów z napędem hybrydowym i konwencjonalnym.