Odśnieżarki bez kierowców testowane są na terenie byłej wojskowej bazy lotniczej Pferdsfeld w Niemczech. Do testu wykorzystano cztery ciągniki siodłowe Mercedes Arocs.
Cały zestaw siodłowy ma długość 23 metry i waży 25 ton. Podstawą jest ciągnik siodłowy Arocs z napędem na wszystkie koła, z silnikiem o mocy 428 KM i momencie obrotowym 2100 Nm. Z przodu zamontowany jest 3-częściwy pług śnieżny o długości 8metrów, kierowany hydraulicznie. Z tyłu zamocowana jest zamiatarko-zdmuchiwarka, czyli szczotka zamiatająca i dmuchawa – napędzane są osobnym silnikiem spalinowym.
Pojazdy komunikują się ze sobą elektronicznie. Osoba, która kieruje takim konwojem, wybiera jeden pojazd prowadzący i steruje nim, a pozostałe wykonują podobne czynności. Pełna wymiana danych między pojazdami V2V (Vehicle-to-Vehicle) następuje w czasie rzeczywistym, co 0,1 sekundy.
Zautomatyzowany zestaw samochodów odśnieżających składa się z 4 pojazdów, można go jednak rozbudować do 14 pojazdów, które będą poruszały się autonomicznie i komunikowały ze sobą.
Tak duże zestawy odśnieżarek potrzebne są m.in. na dużych lotniskach – np. na lotnisku we Frankfurcie podczas opadów śniegu konieczne jest oczyszczenie pasa o szerokości 60 metrów podczas jednego przejazdu konwoju oczyszczarek. Konieczne jest do tego 14 pojazdów.
Oprócz lotnisk zestawy autonomicznych oczyszczarek można wykorzystywać na autostradach, dużych parkingach, placach itp.
Galeria zdjęć
Do testu wykorzystano 4 ciągniki siodłowe Mercede Arocs wyposażone w 8-metrowe pługi z przodu i zamiatarko-zdmuchiwarki z tyłu
Pojazdy porusza∆ą się autonomicznie, komunikując się ze sobą co 0,1 sekundy
Cały zestaw waży 25 ton, ma długość 23 metry
Cały zestaw waży 25 ton, ma długość 23 metry
Podczas jednego przejazdu 4 Arocsy mogą oczyścić pas o szerokości ok. 30 m
Testy przeprowadzane są na byłym lotnisku wojskowym Pferdsfeld w Niemczech
Pług sterowany jest hydraulicznie, waży 2 tony