Citigo w wersji Monte Carlo wyróżnia się seryjnym sportowym zawieszeniem obniżonym o 1,5 cm, 16-calowymi obręczami kół 185/50 oraz specjalną tapicerką w kolorze czerwieni Monte Carlo. Z tyłu łatwo dostrzeżemy czarny spoiler przy krawędzi dachu i tylny zderzak ze spoilerem i zintegrowanym dyfuzorem. Naklejki na drzwiach, w formie kratkowanej flagi, są nawiązaniem do flagi wskazującej zwycięzcę wyścigu. W kabinie uwagę zwraca też czarna podsufitka i fortepianowa czerń tworzywa połyskującego na desce rozdzielczej. Obszyta skórą sportowa i spłaszczona u dołu kierownica, wraz z przeszyciem czerwoną nicią, którą znajdziemy również na mieszku dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego, nadają kabinie wyrazu.
Tak skrojona wersja Monte Carlo budzi automatycznie nadzieje na gokartową i pełną frajdy jazdę. Mogliśmy to sprawdzić na krętych górskich serpentynach wokół Nicei. Satysfakcja była jednak połowiczna. Obniżone i utwardzone zawieszenie rzeczywiście daje pewność kierowcy, że za łukiem drogi pojazd znajdzie się dokładnie tam gdzie założył kierowca. Samochód nie jest też podatny na zmiany obciążenia w momencie gwałtownych manewrów czy hamowania, co zawdzięcza m.in. względnie niskiemu osadzeniu środka ciężkości oraz kołom znajdującym się praktycznie na skrajach nadwozia.
Przyjemność byłaby jeszcze wyższa gdyby siła wspomagania kierownicy była mniejsza.
Niestety Citigo w wariancie Monte Carlo nie jest bardziej temperamentny niż klasyczne wersje miejskiej Skody. Pod maską pracuje w nim standardowa 75-konna jednostka 1,0 MPI, która dzielnością może wykazać się najwyżej w ruchu miejskim, potrzebując na osiągnięcie setki 13,2 sekundy. Osiągnięcie maksymalnych 95 Nm wymaga kręcenia silnika powyżej 3 tys. obr./min., kiedy to Citigo zaczyna lepiej przyśpieszać, ale i mocno hałasować.
W wersji 3-drzwiowej Citigo Monte Carlo kosztuje od 41 770 zł, ceny za wersję 5-drzwiową zaczynają się od 43 270 zł. To ponad 6 tys. więcej niż należy wyłożyć za bazową wersję Ambition na której to powstał wariant Monte Carlo. Trzeba jednak wziąć poprawkę na to, że usportowiony wariant jest wyraźnie lepiej wyposażony, m.in. w światła przeciwmgłowe czy przyciemniane szyby. Uwzględniając te wyposażenie okaże się, że ceny niemal się wyrównają. Producent oferuje również Citigo Monte Carlo ze zautomatyzowaną skrzynią biegów ASG (47 370 zł). Na razie w wersji Monte Carlo oferowane są modele Citigo i Yeti (w cenie od 83 850 zł), ale niedługo dołączy Rapid Spaceback.