Osiągnięcie pułapu miliona wyprodukowanych egzemplarzy samochodu jest kolejnym wydarzeniem w karierze Mini. W tym roku, do rodziny dołączy trzeci model – Clubman – a zwiększone moce produkcyjne oraz większy popyt na samochody matki dają możliwość pobicia dotychczasowego rekordu produkcji i sprzedaży.

Od czasu debiutu w 2001 roku, Mini zdefiniowało nowy segment rynkowy – to mały samochód segmentu premium, posiadający uniwersalny wdzięk oraz długą listę dodatkowych opcji wyposażeniowych. Od Chile po Chiny, cieszy się ron osnącą popularnością wśród klientów na osiemdziesięciu rynkach na całym świecie.

Wstępne założenia przewidywały roczną produkcję na poziomie stu tysięcy sztuk, jednak już od 2001 roku roczne wyniki sprzedaży są dwukrotnie wyższe, a w rekordowym roku 2005 do klientów trafiło 200,428 sztuk tego popularnego modelu.

Zwiększone moce produkcyjne

Rozwój fabryki w Oxford jest odzwierciedleniem sukcesu Mini: w 2001 roku w fabryce zatrudnionych było 2400 pracowników, którzy produkowali trzysta samochodów dziennie w systemie jednozmianowym. Dzisiaj w fabryce pracuje 4700 osób, które produkują siedemset egzemplarzy dziennie, siedem dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. W tym samym okresie, maksymalna zdolność produkcyjna zwiększyła się ze stu do ponad dwustu tysięcy samochodów rocznie, a w średniej perspektywie czasowej planowane jest zwiększenie mocy produkcyjnych do 240 tysięcy.

Od 2000 roku, Grupa BMW zainwestowała prawie 380 milionów funtów w fabrykę w Oxford, dzięki czemu możliwe było zwiększenie mocy produkcyjnych oraz przygotowanie fabryki do produkcji nowych wersji Mini.

Po prezentacji drugiej generacji samochodu we wrześniu 2006 roku, brytyjskie fabryki w Hams Hall i Swindon stały się integralną częścią procesu produkcyjnego aut marki. Jako członkowie Trójkąta Produkcyjnego w Wielkiej Brytanii, fabryki te dostarczają silniki, części tłoczone oraz podzespoły do fabryki w Oxford. Łączna liczba pracowników przyczyniających się do powstawania pojazdów we wszystkich trzech fabrykach wynosi 6800 osób.

Obecnie, fabryki te przygotowują się do wprowadzenia modelu Clubman do produkcji seryjnej.

wykorzystywanie surowców naturalnych

Kolejną dziedziną, w której Mini czyni duże postępy jest wydajne wykorzystywanie surowców naturalnych w produkcji samochodów. Od 2002 roku, zużycie energii i emisja dwutlenku węgla w fabryce w Oxford zostały zmniejszone o dwadzieścia procent, a zużycie wody na jedną wyprodukowaną jednostkę jest mniejsze o trzydzieści procent. Dodatkowo, ponad 25 różnych produktów odpadowych jest poddawane powtórnemu przetworzeniu.

Na indywidualne zamówienie

Milionowy egzemplarz został wyprodukowany na specjalne zamówienie klienta. W tym przypadku, klientem jest Mobile Tradition – oddział Grupy BMW zajmujący się dziedzictwem koncernu. Projektanci tego specjalnego Coopera S inspirowali się klasycznymi cechami Mini, jednak pomimo wielu dodatkowych opcji, milionowy egzemplarz auta powstał w procesie produkcji seryjnej. To doskonałe potwierdzenie elastyczności fabryki.

Sportowe nadwozie milionowego pojazdu charakteryzuje się specjalnym lakierem w kolorze Pepper White i Almond Green. Dominującym kolorem jest Pepper White, a dach, felgi oraz lusterko boczne kierowcy zostały pokryte lakierem Almond Green, opracowanym specjalnie dla tego samochodu na podstawie koloru British Racing Green. Specjalna grafika w kolorze Almond Green na masce silnika i drzwiach kierowcy oraz ozdobne elementy dachu w kolorze Pepper White przedstawiają milion małych Mini, co jest niezwykle ciekawym optycznie elementem. Specjalne lampy ksenonowe osadzone w ciemnej wnęce reflektorów podkreślają sportowy charakter tego wyjątkowego pojazdu.

Stylistyka wnętrza jest odzwierciedleniem biało-zielonego nadwozia. Kremowo-biała lamówka podkreśla skórzane siedzenie kierowcy w kolorze Almond Green. Wewnętrzna część koła kierownicy, skórzany mieszek skrzyni biegów oraz dywanik po stronie kierowcy są również w kolorze Almond Green. Dominującym kolorem wnętrza jest czerń, a dekoracyjne panele pokryto kolorami Piano Black i Cream White.