Auto Świat Wiadomości Aktualności Ministerstwo Infrastruktury w zeszłym roku kupiło nowe auta. Teraz chce następne, bo obecne są awaryjne

Ministerstwo Infrastruktury w zeszłym roku kupiło nowe auta. Teraz chce następne, bo obecne są awaryjne

W ubiegłym roku Ministerstwo Infrastruktury kupiło pięć nowych aut. W bieżącym roku resort chce kupić pięć kolejnych pojazdów, wśród których mają znaleźć się m.in. hybrydy. Powód takiej rozrzutności? Zdaniem resortu dotychczas używane samochody są wyeksploatowane i wykazują się dużą awaryjnością.

W 2021 r. Ministerstwo Infrastruktury kupiło pięć nowych samochodów. W 2022 r. złożyło zamówienie na kolejne nowe auta, w tym hybrydy plug-in
W 2021 r. Ministerstwo Infrastruktury kupiło pięć nowych samochodów. W 2022 r. złożyło zamówienie na kolejne nowe auta, w tym hybrydy plug-inGreentellect Studio / Shutterstock
  • W odpowiedzi na poselską interpelację Ministerstwo Infrastruktury precyzuje, iloma i jakimi pojazdami służbowymi dysponuje
  • Po zakupie nowych aut w ramach rozstrzygniętego w 2021 r. przetargu teraz resort złożył zamówienie na kilka kolejnych nowych samochodów
  • Jednym z powodów wymiany floty ma być podawana przez resort wysoka awaryjność obecnie używanych aut
  • Więcej takich tekstów znajdziesz na stronie głównej Onet.pl

Kilka dni temu pisaliśmy, że mimo ogromnej inflacji i codziennie rosnących cen rząd, zamiast myśleć o pomocy dla Polaków znajdujących się w coraz trudniejszej sytuacji, zamierza wydać 147 mln zł na zakup nowych samochodów oraz paliwa do aut wykorzystywanych przez urzędy. Te dane przedstawili w swojej interpelacji posłowie Krzysztof Gadowski i Tomasz Piotr Nowak, którzy równocześnie zapytali Ministerstwo Infrastruktury (MI) o zakup floty samochodowej przez ten resort. Urząd już na nią odpowiedział.

Okazuje się, że "w dyspozycji Ministerstwa Infrastruktury, w tym Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych i Państwowej Komisji Badania Wypadków Morskich, pozostaje 31 samochodów według marek: BMW, Ford, Isuzu, Kia, Opel, Skoda, Toyota, Volkswagen". Żadne z aut nie miało napędu wyłącznie elektrycznego (stan na 1 czerwca 2022). Co ciekawe, MI nie zdecydowało się na zakup pojazdów z tym uznawanym za ekologiczny napędem, chociaż do resortu w ostatnim czasie trafiło pięć nowych samochodów na łączną kwotę 747 tys. 327 zł brutto. To efekt przetargu, który został rozstrzygnięty w 2021 r.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideo

Zapytany o koszty eksploatacji samochodów służbowych resort infrastruktury odpowiedział, że w ubiegłym roku wyniosły one 1 mln 093 tys. 363,01 zł, natomiast na bieżący 2022 rok zabezpieczono kwotę 873 tys. 933,38 zł. W odpowiedzi na interpelację ministerstwo tłumaczy ponadto, że aktualnie "użytkuje w znacznej części samochody wyeksploatowane przejęte w ramach reorganizacji Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju oraz samochody przejęte w 2020 r. w ramach reorganizacji Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Pojazdy wykazują się dużą awaryjnością, co przekłada się na wysokie koszty eksploatacji".

Jak tłumaczy dalej MI, awaryjność oraz zadania powierzone urzędowi, sprawiają, że "koniecznym jest zakup samochodów osobowych, o napędzie hybrydowym i plug-in - niskoemisyjnych jak również elektrycznych zero emisyjnych spełniających najnowsze standardy bezpieczeństwa jak też najwyższe normy emisji substancji szkodliwych do atmosfery". W związku z tym w obecnie procedowanym postępowaniu ministerstwo złożyło zamówienie na kolejne pięć nowych aut.

Autor Mariusz Kamiński
Mariusz Kamiński
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków