Prace rozwojowe nad nowym Mitsubishi L200 trwały 28 miesięcy. Według japońskiego producenta efekt stanowi najnowszą interpretację konceptu sportowego pikapa, który zaprezentowany został w 2005 roku, ale jeszcze w poprzedniej generacji.

Najnowsze Mitsubishi L200 oferowane będzie w trzech wersjach nadwozia: Single Cab, Club Cab i Double Cab. Zapewne na rynkach europejskich najważniejszą wersją będzie czterodrzwiowa Double Cab z miejscami dla pięciu osób.

Mitsubishi L200 ma rozstaw osi 3000 mm. Single Cab ma długość 5075 mm, a Double Cab – 5205 mm. Wszystkie mają szerokość 1785 mm i wysokość 1655 mm (wersja z tylnym napędem) oraz 1780 mm z napędem 4x4.

Do napędu przewidziano dwie wersje czterocylindrowego silnika wysokoprężnego 4N15 o pojemności skokowej 2440 cm3. Podstawowy ma moc 154 KM przy 3500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 380 Nm w zakresie od 1500 do 2500 obr./min. Natomiast druga wersja ma moc 181 KM przy 3500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 430 Nm przy 2500 obr./min. Standardem jest nowa sześciobiegowa przekładnia manualna, która w porównaniu z poprzednią wersją pozwala na obniżenie emisji szkodliwych spalin o 17 proc.W ofercie jest też pięciostopniowa przekładnia automatyczna z sekwencyjnym sterowaniem pod kierownicą.

W obu wersjach – 2WD i 4WD poprawiono zawieszenie oraz większył się rpześwit pojazdu. Zmiany miały na celu poprawe komfortu podczas jazdy drogami oraz zwiększenie stabilności podczas jazdy w terenie. Obecnie auto jest w stanie uciągnąć przyczepę o masie 3100 kg.

Bogate wyposażenie obejmuje m.in. reflektory ksenonowe, tempomat, dwustrefową automatyczną klimatyzację oraz kamerę parkowania.

Nowe Mitsubishi L200 produkowane jest w Laem Chabang przez spółkę Mitsubishi Motors Thailand. Planuje się roczną sprzedaż 200 tys. aut. Warto dodać, że dotychczas produkowano rocznie 130 tys. czwartej generacji L200. Obecnie auta mają być eksportowane z Tajlandii na rynki całego świata, z wyjątkiem Japonii. Do Europy ma trafić 12 proc. produkcji.