Biorąc powyższe pod uwagę, kierowcy coraz częściej interesują się samochodami wyposażonymi w automatyczne skrzynie biegów. Producenci na zwiększony popyt odpowiadają zwiększoną podażą. Dla przykładu w gamie Peugeot tego typu przekładnia jest proponowana w aż sześciu samochodach: 208, 301, 2008, 308, 508 i 5008. Juz niedługo do oferty dołączy nowy 3008. W zależności od poszczególnego modelu, możliwość wyboru „automatu: istnieje dla trzycylindrowych silników benzynowych 1.2 PureTech o mocy 82, 110 KM i 130 KM, czterocylindrowych 1.6 VTi 115 KM i 1.6 e-THP 165 KM oraz silników Diesla 1.6 BlueHDi 120 KM i 2.0 BlueHDi 180 KM.

Rodzajów skrzyń biegów jest kilka: bezstopniowe, zautomatyzowane, dwusprzęgłowe oraz klasyczne, automatyczne. Skrzynia biegów EAT6 Peugeota (Efficient Automatic Transmission 6) to przedstawiciel tej ostatniej szkoły. Została ona zaprojektowana i wyprodukowana we współpracy z uznanym producentem Aisin.

Konstrukcję najnowszej generacji wyposażono w technologię Quick Shift oraz niezależne sterowanie trakcji dzięki optymalizacji sprzęgła hydrokinetycznego, dzięki czemu biegi zmieniane są szybko i płynnie. Nowoczesne skrzynie biegów nie powodują zwiększenia zużycia paliwa, jak miało to miejsce w przeszłości. Teraz niedoświadczony kierowca może uzyskać nawet niższe spalanie jeżdżąc samochodem z „automatem”.

Automatyczna skrzynia biegów EAT6 Foto: Auto Świat
Automatyczna skrzynia biegów EAT6