Najciekawszy rozdział historii Lanosa rozpoczął się wraz z problemami finansowymi koncernu Daewoo. Od 2004 roku samochód był dostępny jako FSO Lanos i ZAZ Lanos. W 2008 roku sprzedaż na polskim rynku została zakończona.

Na wschodzie Europy zainteresowanie kompaktowym pojazdem z koreańskim rodowodem było na tyle duże, że firma AvtoZAZ zdecydowała się na kontynuowanie jego produkcji.

Aktualnie samochód pod marką Chance powstaje na Ukrainie. Pod względem technicznym Chance praktycznie nie różni się od oryginału. Nieznacznym modyfikacjom poddano nadwozie, które otrzymało nową atrapę chłodnicy i światła.

Sercem pojazdu jest silnik o pojemności 1,5 litra. Maksymalne 86 KM i 130 Nm trudno uznać za wyśrubowane parametry. Silnik ma jednak kilka zalet. Całkiem dobrze radzi sobie z samochodem o masie nieznacznie przekraczającej tonę, umożliwiając osiągnięcie "setki" w czasie 12,5 sekundy. W krajach wschodniej części Europy niemniej ważny jest fakt, że do baku o pojemności 48 litrów można wlać 91-oktanowe paliwo. W Rosji za litr takiej benzyny trzeba zapłacić w przeliczeniu niecałe 2,4 zł!

Rzut oka na listę wyposażenia wystarczy, by wiedzieć, że Chance to produkt dla osób zainteresowanych zakupem możliwie taniego samochodu. W najtańszej wersji wyposażenie ogranicza się do świateł przeciwmgielnych, zagłówków, wentylowanych tarcz hamulcowych z przodu oraz pasów bezpieczeństwa z regulacją wysokości.

Klient, który zdecyduje się wydać większą kwotę może myśleć o zakupie Chance z dwoma poduszkami powietrznymi, ABS, klimatyzacją, a nawet automatyczną skrzynią biegów.

Chance był jedną z atrakcji moskiewskiego salonu MosIAS. Samochód prezentowano na niezbyt eksponowanym stoisku, a mimo tego oglądających nie brakowało.