Klienci stacji na MOP Wisznia mają do dyspozycji dwie linie umożliwiające zakup produktów gastronomicznych i tankowanie bez konieczności wysiadania z samochodu. Dodatkowo wewnątrz stacji znajduje się samoobsługowy multimedialny kiosk, za pomocą którego można komfortowo zrobić i zapłacić za zakupy. Według firmy skraca to czas obsługi klientów. O ile? Tego już Orlen nie precyzuje. Wiadomo za to, że klienci, którzy już skorzystali z tego rozwiązania, najczęściej wybierają hot-doga i kawę.
Rozwiązanie na tyle dobrze się przyjęło, że polski koncern naftowy planuje otwarcie kolejnych tego typu punktów. Oficjalnie wiadomo już, że dwie kolejne stacje Orlen Drive powstaną w lokalizacjach o równie dużym natężeniu ruchu. Pierwsza zostanie uruchomiona stacja we Wrocławiu w pobliżu lotniska, przy ul. Granicznej. Druga będzie zlokalizowana w Warszawie przy al. Prymasa Tysiąclecia. Obie zaczną działać w połowie 2021 roku.
Mobilni kasjerzy i płatność aplikacją
To nie koniec nowości na stacjach PKN Orlen. W obiektach znajdujących się na trasach popularnych wakacyjnych kierunków pojawili się mobilni kasjerzy, którzy przyjmują płatność przy dystrybutorach (tylko z oznaczeniem „Szybki Pas”). Rozwiązanie to umożliwia tylko zapłatę za paliwo. Usługa ma być docelowo dostępna na blisko 400 stacjach koncernu.
Kierowcy odwiedzający stacje Orlen mogą korzystać także z aplikacji Vitay z usługą Orlen Pay. Pozwala ona zapłacić za tankowanie od razu po odłożeniu „nalewaka”. Jak wyjaśniają przedstawiciele koncernu, zaletą takiej płatności jest samoobsługa, szybkość, otrzymywanie faktury na podane przy rejestracji konto e-mail oraz naliczenie punktów lojalnościowych.
Kolejne ułatwienia
Od niedawna osoby tankujące paliwo mogą przeparkować auto przed płaceniem, np. jeśli wiedzą, że zatrzymają się na stacji na dłużej. Co ważne dystrybutor nie blokuje się aż do momentu uregulowanie rachunku w kasie, jak to bywało kiedyś. Kolejna osoba może teraz tankować zaraz po zwolnieniu miejsca. Jest to możliwe, dzięki wprowadzeniu na stacjach tzw. kolejkowania tankowań.
PKN Orlen stworzył także na blisko 300 stacjach Mobilne Kasy przy drzwiach wejściowych do budynków stacji. To tzw. kasy ekspresowe do obsługi klientów zaopatrujących się w paliwo i robiących tylko drobne zakupy w sklepie.