- W lipcu 2025 r. w Polsce zarejestrowano 11 tys. 662 nowe samochody klasy premium
- Marki premium stanowiły 23,2 proc. rynku, a ich sprzedaż wzrosła o ponad 5 proc. rok do roku
- BMW, Audi i Mercedes sprzedają najwięcej, jednak hitami dwa Volvo
Mówiąc premium, od razu myślimy o Audi, BMW i Mercedesie. Niemiecka trójka to klasyka gatunku. Faktycznie, to one rywalizują ze sobą o miejsca na podium w segmencie premium, jednak na wysokie skumulowane wyniki wpływa dobra sprzedaż wielu modeli. Są firmy spoza "układu", które mają pojedyncze, ale bardzo duże hity sprzedaży.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoIle zarejestrowano w Polsce samochodów klasy premium?
W lipcu zarejestrowano 11 tys. 662 nowe samochody osobowe klasy premium, co stanowi ponad 5-procentowy wzrost rok do roku. To także o 3,6 proc. więcej niż w czerwcu br. Udział marek premium w polskim rynku wyniósł 23,2 proc. Zakupów dokonują przeważnie firmy — w lipcu odpowiadały one za 70 proc. wszystkich rejestracji nowych samochodów.
W minionym miesiącu ma pierwszym miejscu ponownie znalazło się BMW. Drugi był Mercedes, który wyprzedził Audi. Różnice w liczbach rejestracji nie są duże. Za nimi tradycyjnie uplasowały się Volvo i Lexus z większymi stratami do lidera.
Najpopularniejsze marki premium w lipcu
- BMW - 2808 szt.;
- Mercedes - 2702 szt.;
- Audi - 2423 szt.;
- Volvo - 1606 szt.;
- Lexus - 975 szt.
Po siedmiu miesiącach prowadzi BMW z wynikiem 17 tys. 683 rejestracji, na drugim miejscu znajduje się Audi (16 tys. 781). Trzeci jest Mercedes (16 tys. 079), jednak jego wynik nie uwzględnia rejestracji osobowych wersji vanów, które są klasyfikowane w segmencie aut dostawczych. Dalej bez zmian: czwarte Volvo (12 tys. 090) i Lexus (9 tys. 079).
Polacy cenią niemieckie marki, ale gustują w szwedzkich SUV-ach
Sytuacja mocno się zmienia, gdy spojrzymy na wyniki rejestracji poszczególnych samochodów marek premium. Na szczycie ponownie nie znalazł się żaden model BMW, Audi czy Mercedesa. W lipcu największą liczbę rejestracji zanotowało Volvo XC60. Kolejny raz.
Szwedzki SUV klasy średniej to fenomen, ponieważ jego popularność nie słabnie pomimo upływu lat. Przeprowadzono kilka modernizacji, jednak w sprzedaży nadal znajduje się druga generacja XC60, której premiera odbyła się w 2017 r.
Drugim ulubionym samochodem premium okazało się Volvo, kompaktowy SUV XC40. Ten model również od lat ma stałe miejsce w czubie segmentu. Te dwa modele stanowią filary sprzedaży Volvo.
W lipcu z pierwszej dziesiątki wypadł Lexus NX, jednak znakomity pierwszy kwartał sprawił, że japoński SUV w ujęciu rocznym nadal plasuje się na drugim miejscu (3 tys. 824 rejestracje), rozdzielając dwa Volvo - XC60 (5 tys. 769) i XC40 (3 tys. 304).
Które modele premium były najpopularniejsze w lipcu?
- Volvo XC60 - 590 szt.;
- Volvo XC40 - 563 szt.;
- BMW X3 - 511 szt.;
- Audi Q3 - 420 szt.
- Audi Q5 - 419 szt.;
- Audi A3 - 408 szt.;
- BMW X1 - 388 szt.;
- BMW 5 - 353 szt.;
- Audi A6 - 349 szt.;
- Mercedes GLC - 340 szt.
Źródło: IBRM Samar