W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Jeep Compass to jeden z najciekawszych SUV-ów na rynku
Jeep Compass to przedstawiciel jednego z najpopularniejszych segmentów w Europie. To klasyczny kompaktowy i rodzinny SUV. Mierzy 4404 mm długości, 1874 mm szerokości, 1629 mm wysokości, a rozstaw osi na poziomie 2636 mm zapewnia przestronną tylną kanapę. W swojej klasie wyróżnia się nie tylko wyglądem i stylistyką nawiązującą do kultowego modelu Grand Cherokee, ale także zdolnościami w terenie. Na bardzo dobrych fabrycznych oponach pozwala zjechać z utwardzonych dróg i dojedzie znacznie dalej niż konkurenci. W końcu to Jeep. Idealna propozycja dla każdego, kto lubi raz na jakiś czas wyrwać się na łono natury albo często musi korzystać z dróg o gorszej nawierzchni. Jeep Compass nie boi się takich wyzwań. Dla polskich klientów przygotowano oszczędne hybrydowe napędy oraz trzy wersje wyposażenia. Jeep Compass dostępny jest w nowej, promocyjnej ofercie finansowej Leasing 100%. Całkowity koszt leasingu równy jest 100% przy założeniach: okres 24 miesiące, wpłata własna 45%, wykup 19%.
Wersja North Star powstała z wyjątkowego powodu
Przy tak korzystnym finansowaniu warto zainteresować się topową wersją wyposażenia — edycją specjalną North Star. Powstała, żeby uczcić ważny moment w historii Jeepa, jakim jest sprzedaż w Europie miliona egzemplarzy modeli Renegade i Compass. Wyjątkową stylistykę podkreśla dwukolorowe nadwozie. Dominuje kolor czarny podkreślający unikalne detale wyróżniające serię specjalną, takie jak 18-calowe felgi aluminiowe z oponami letnimi, a także stylowe elementy nadwozia i wnętrza. Dopełnieniem czerni jest nowy kolor lakieru o nazwie Technogreen, w odcieniu ciemnej metalicznej zieleni. Zielone akcenty zastosowano także do wykończenia deski rozdzielczej i tapicerki foteli poprzez kontrastujące przeszycia. Kierowca może liczyć na bardzo bogate wyposażenie już w standardzie. To m.in. dwupanelowy panoramiczny dach, system zarządzania trakcją Selec-Terrain z czterema trybami jazdy (dla wersji 4xe), w pełni LED-owe reflektory czy najnowocześniejszy system multimedialny z ekranem o przekątnej 10,1 cala oraz cyfrowy panel wskaźników z ekranem o przekątnej 10,25 cala. Przy manewrach w mieście pomocne okażą się czujniki parkowania, kamera cofania oraz asystent parkowania równoległego i prostopadłego. Takich sprytnych systemów Jeep Compass North Star ma więcej.
Jeep Compass jest teraz hybrydowy. Którą wersję wybrać?
Na pokładzie Jeepa Compassa może pracować jeden z dwóch napędów hybrydowych. Wersja e-Hybrid to podstawa oferty. Taki Compass ma czterocylindrowy silnik 1.5 o mocy 130 KM, napęd na przód oraz automatyczną skrzynię biegów e-DCT7, z którą zintegrowany jest 48V silnik elektryczny o mocy 20 KM. Compass e-Hybrid łączy przyzwoite osiągi (równe 10 s przyspieszenia od 0 do 100 km na godz.) z niskim zużyciem paliwa na poziomie 5,7-6,0 l na 100 km (w cyklu mieszanym). Druga propozycja jest znacznie mocniejsza i może być ładowana z zewnętrznych źródeł zasilania (ma wtyczkę). Podstawą jest tutaj 1,3-litrowy silnik czterocylindrowy, który osiąga aż 180 KM, a wspierają go dwa silniki elektryczne umieszczone z przodu i tyłu auta. Ten drugi ma 60 KM i bezpośrednio odpowiada za napędzanie kół tylnych, a jednocześnie sprawia, że mamy tu do czynienia z napędem na cztery koła. Systemowo układ ma 240 KM mocy. Sprint do 100 km na godz. trwa jedynie 7,3 s, a prędkość maksymalna została ograniczona do 200 km na godz. Średnie zużycie paliwa to 2,0 l na 100 km w cyklu mieszanym. A zasięg na samym prądzie? To do 51 km wg WLTP. W zupełności wystarczająco na codzienne dojazdy do pracy lub szkoły. Ogromnym atutem wersji 4xe jest jeszcze napęd 4x4.