Samochody oceniano w 17 kategoriach jak m.in. przestronność wnętrza, ustawienie siedzeń, elastyczność silnika, przekładnia, komfort jazdy, dźwięk, prowadzenie, jazda slalomem, przejazd na czas, skuteczność hamowania oraz ogólne wrażenia auta. Maksymalnie można było otrzymać łącznie 210 punktów.
Dzisiaj prezentujemy pierwszą część tego niecodziennego testu.
Galeria zdjęć
Na torze można było sprawdzić, czy produkowane w latach 1937-1939 BMW 328 jest naprawdę autem sportowym.
Tylko trzeci i czwarty bieg miały synchronizacja. Jazda na pozostałych wymagała już od kierowcy specjalnych umiejętności.
Pod maską zamontowano dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 80 KM
Na zakrętach auto przechylało się do granic swoich możliwości. Model stary, ale wciąż jary. O czym świadczy ocena 111 punktów. Najwyżej oceniono ogólne wrażenie oraz prowadzenie.
Ten model był produkowany w latach 1956-1959.
Komfort wnętrza porównywalny z limuzyną niemieckiej marki.
Podczas slalomu pomiędzy słupkami auto przechylało się do granic swoich możliwości.
Na rynku amerykańskim roadster BMW przegrał rywalizację z Mercedesem 300 SL. Ocena w naszym teście to 107 punktów. Najwyżej oceniono ogólne wrażenie. Natomiast najsłabszą jego stroną okazały się stosunkowo mało skuteczne hamulce.
Do napędu zastosowano silnik o pojemności skokowej 3.2 l V8.
Ten pojazd nie był produkowany seryjnie. Ostatecznie w 1961 roku powstały dwa egzemplarze prototypowe.
Wnętrze w sportowym stylu.
Do nap[ędu zastosowano silnik benzynowy typu bokser o pojemności skokowej 697 cm3 i mocy 70 KM.
Aluminiowe nadwozie o długości 3465 mm, szerokości 1460 mm i rozstawie osi 2000 mm. Masa pojazdy to tylko 493 kilogramy. Ocena 125 punktów może stanowić duże zaskoczenie. Najwyżej oceniono dźwięk silnika, prowadzenie i czas przejazdu.
Auto o sportowym charakterze.
Wnętrze z klasycznego BMW.
Do napędu zastosowano czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1500 cm3 i mocy 110 KM
Jazda tym samochodem to dla kierowcy sama przyjemność. ocena 91 punktów. Najsłabiej oceniono przejazd slalomu, prowadzenie i elastyczność jednostki napędowej.
Ten model powstał w okresie światowego kryzysu paliwowego w 1973 roku.
Do napędu zastosowano czterocylindrowy rzędowy silnik benzynowy o pojemności skokowej 1990 cm3 o mocy 170 KM przy 5800 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 240 Nm przy 4000 obr./min.
Luksusowe wnętrze i topowe na owe czasy wyposażenie.
To zwycięzca pierwsze serii testów, który otrzymał 140 punktów. Najlepiej oceniono ogólne wrażenie, prowadzenie i czasy przejazdu.