O przyznaniu tytułu International Engine of the Year silnikowi Ferrari zdecydowało 65 jurorów z całego świata ( w tym dwóch z Polski).

Na drugim miejscu uplasował się silnik 3-cylindrowy o pojemności 1,5 litra pracujący pod maską hybrydowego BMW i8 (łączna moc silnika spalinowego i elektrycznego w tym modelu wynosi 362 KM).

Na trzecim miejscu decyzją 65 jurorów znalazł się 3-litrowy, 6-cylindrowy silnik turbo montowany w Porsche 911. W zależności od modelu ma on 370 lub 400 KM.

W konkursie International Engine of the Year wybierane są także najlepsze silniki w 11 kategoriach – w zależności od pojemności, a także nagradzany jest „zielony silnik", jednostka o najlepszej wydajności oraz najlepszy nowy silnik na rynku.

W kategorii silników o pojemności poniżej 1 litra zdecydowanie zwyciężyła jednostka Forda o pojemności 998 cm sześciennych EcoBoost. Występue on w kilku wersjach o mocach od 100 do 205 KM.

Nagrodzony silnik Forda montowany jest m.in. w Fieście, B-Maxie, Focusie, C-Maxie.

W kategorii jednostek o pojemności od 1 do 1,4 litra najwyżej oceniony został silnik turbo 1,2 litra PSA Peugeot Citroen montowany m.in. w Peugeocie 208, 308, 2008, 3008, 5008, Citroenie C3, C4 Cactus, C4, DS3, DS4. Moc – w zależności od wersji 110 lub 130 KM.

W kategorii 1,4-1,8 litra najwyżej oceniono wspomniany już silnik 1,5 litra z BMW i8.

Kolejna kategoria 1,8-2,0: tu najlepszy jest silnik 2-litrowy turbo Mercedesa-AMG montowany w modelach A45 AMG, CLA 45 AMG, GLA 45 AMG. Jego moc – w zależności od modelu – 360 lub 381 KM.

Zdecydowanym zwycięzcą w kategorii 2-2,5 litra okazał się 5-cylindrowy silnik turbo o poj. 2,5 litra montowany m.in. w Audi RS3 oraz RSQ3 – moc w zależności od wersji 340 lub 367 KM.

Kolejna kategoria – silniki 2,5-3 litry: tu najlepszy okazał się wspomniany na początku 3-litrowy motor z Porsche 911.

W kategorii 3-4 litry zwyciężył silnik Ferrari 488 GTB o mocy 669 KM. Ten silnik, zdaniem 65 jurorów, jest najlepszy z najlepszych, zdobył tytuł International Engine of the Year.

Ta decyzja ucieszy producentów Ferrari i fanów tej marki, ale zapewne zmartwi ekologów. Podobnie jak wynik w kategorii silników o poj. powyżej 4 litrów – zwyciężył w niej silnik V12 o pojemności 6,3 litra i mocy 780 KM z Ferrari F12.

W kategorii „zielony silnik" jurorzy jako zwycięzcę wskazali układ napędowy Tesli. Ten model napędzany jest silnikiem elektrycznym, który nie wydziela podczas pracy żadnych szkodliwych substancji.