Piętnastu finalistów zostało wyłonionych na podstawie wyników testu wiedzy, opracowanego przez specjalistów z Hondy Poland i przeprowadzonego w każdej ASO. Dziesięciu z nich zakwalifikowano do kategorii "Senior", podczas gdy kolejnych pięciu walczyło o zwycięstwo w kategorii "Junior".

Uczestnicy finału stanęli przed wyzwaniem w postaci zadań praktycznych. "Seniorzy" musieli odnaleźć usterki w dwóch samochodach: Hondzie Civic i-CTDi oraz Hondzie Accord Tourer. Zawodnicy mieli do dyspozycji wszelkie narzędzia, tester diagnostyczny HDS, a także dostęp do systemu informacji o przeglądach i naprawach MaRIS. "Juniorzy" mieli za zadanie dokonać weryfikacji elementów układu hamulcowego w modelu City oraz sprawdzić zespół pompy oleju i wałków wyrównoważających silnika wysokoprężnego i-CTDi, przy użyciu dokumentacji serwisowej. Dodatkową trudnością było ograniczenie czasowe na wykonanie każdego z zadań.

Kolejnym etapem zmagań finałowych był test pisemny, którego rozwiązanie wymagało szerokiej wiedzy teoretycznej z zakresu napraw samochodów, a także znajomości najnowszych osiągnięć technicznych firmy Honda. Rywalizacja była bardzo wyrównana, a o ostatecznej klasyfikacji zawodników zadecydowały pojedyncze punkty.

Najważniejszym wyróżnieniem dla zwycięzców będzie możliwość reprezentowania Polski na europejskich zawodach "After Sales Challenge" w Amsterdamie. Podczas tego konkursu zadania wykonywane przez mieszane, międzynarodowe zespoły będą wymagać nie tylko wiedzy i doświadczenia, ale także umiejętności pokonywania bariery językowej.

Klasyfikacja końcowa finału konkursu "Mechanik Roku" przedstawia się następująco:

Kategoria SENIOR:

1. Janusz Napora - Honda Dumnicki - Bytom

2. Krzysztof Gwardys - AutoPuławska - Warszawa

3. Rafał Szraucner - Honda Plaza - Warszawa

Kategoria JUNIOR:

1. Krzysztof Gołąbek - Sigma-Car - Rzeszów

2. Łukasz Pawełczak - CRH Auto - Lublin

3. Łukasz Kurek - KEMAG - Bielsko-Biała