Auto Świat Wiadomości Aktualności Najprzestronniejszy kompakt

I cały czas pod tą samą nazwą! Teraz nadchodzi Corolla dziewiątej generacji. Nazwa jest stara, ale auto całkowicie odmienione. Czym można zaskoczyć konkurentów w popularnym na rynku segmencie samochodów kompaktowych? Nowej Corolli przyjdzie się zmierzyć m.in. z Nissanem Almerą, Hondą Civic, Fiatem Stilo, Fordem Focusem, przebojem europejskiego rynku od wielu lat - VW Golfem, Alfą Romeo 147, Oplem Astrą, Renault Mégane, Peugeotem 306. Jak w tym doborowym towarzystwie zamierza walczyć o klienta?Corolla ma nieco łatwiejszą niż inne modele sytuację, ponieważ od lat plasuje się w czołówce najbardziej niezawodnych aut. Ale sama bezawaryjność nie wystarczy. Dlatego też konstruktorzy Corolli zaprojektowali najbardziej obszerne w tej klasie aut wnętrze. Przedstawiciele Toyoty, którzy mieli okazję odbyć pierwsze jazdy podczas wewnętrznego, zamkniętego pokazu zapewniają, że we wnętrzu nowej Corolli mogą wygodnie podróżować osoby o wzroście 190 cm. O poprzednich modelach nie można było tego powiedzieć. Tak obszerne wnętrze zapewnia m.in. nowa płyta podłogowa, zaprojektowana specjalnie do tego modelu. Ponadto nowy model oferowany będzie w bardzo szerokiej gamie nadwoziowej i silnikowej. Corolla pojawi się na rynku w pięciu wersjach nadwoziowych. Będzie to 3- oraz 5-drzwio-wy hatchback, sedan, kombi oraz - po raz pierwszy w historii Corolli - pojazd klasy SUV o nazwie Corolla Verso. Ta ostatnia wyróżniać się będzie wyższą linią dachu, innymi reflektorami oraz wlotem powietrza, zmienionym dolnym spoilerem. Verso uzupełni gamę vanów Toyoty (Yaris Verso, Avensis Verso). Wybierany będzie zapewne przez tych klientów, którzy poszukują auta większego, pojemniejszego niż kombi. Corolla Verso zaprojektowana została w Japonii, w centrum sztuki technicznej w Nagoi. Natomiast design 3- oraz 5-drzwio-wego hatchba-cka, sedana oraz kombi to efekt pracy projektantów europejskich z centrum projektowego Toyoty ED2 ulokowanego na południu Francji. Oprócz bogatej gamy nadwoziowej nowa Corolla oferować będzie możliwość wyboru silnika optymalnego dla każdego klienta. Dla oszczędnych i dużo jeżdżących kierowców przewidziano nowoczesnego 2-litrowego diesla typu Common Rail. Poza tym oferowane będą trzy silniki benzynowe, wszystkie z systemem VVT-i (zmiennych faz rozrządu) o pojemności 1,4, 1,6 oraz 1,8 litra. Dla kierowców o sportowym zacięciu przeznaczona będzie wersja T Sport wyposażona w silnik 1.8 VVTL-i (taki sam, jaki montowany jest w Celice T Sport). Sportowa Corolla wyposażona będzie w 6-stopniową skrzynię biegów. Wnętrze nowej Corolli jest nie tylko przestronne, ale też wyjątkowo dobrze wykończone. Zniknęły krytykowane w poprzednich modelach szare plastiki, materiały wykończeniowe są szlachetne, więcej jest elementów niklowanych. Deska rozdzielcza i wykończenie wnętrza, według założeń projektantów Toyoty, mają tworzyć nowe standardy w pojazdach typu kompakt.

Powiązane tematy:
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków