NAT 2015 już po raz dziewiąty przeprowadza redakcja „Auto Świata". Badanie ma formę ankiety zamieszczonej na stronie www.auto-swiat.pl/nat.

Wypełnienie ankiety zajmuje ok. 5 minut. Należy odpowiedzieć na kilkanaście pytań dotyczących samochodu, którym jeździmy, jego zalet i wad, miejsca serwisowania, ubezpieczyciela, a nawet stacji na jakich tankujemy.

A oto wypowiedzi tegorocznych uczestników NAT-a, w których opisują za co lubią swoje auta. To arcyciekawy materiał.

Alfa Romeo: „Trzymanie w zakrętach" (model 156), „To jak się prowadzi, choć ma napęd na przód to lepiej i pewniej pokonuje zakręty jak moje poprzednie auto tylnonapędowe – Lexus IS200" (model 159), „Świetny silnik (elastyczność, dźwięk, dynamika), zawieszenie (absolutnie doskonałe pod każdym względem), komfort (cisza w kabinie na dobrej drodze, komfort zawieszenia), prowadzenie (jak po szynach, bardzo neutralnie w i pewnie w zakrętach oraz super stabilnie przy dużych prędkośiach". (Giulietta).

Audi: „Dynamika, sztywność zawieszenia - pewność pokonywania zakrętów, spalanie" (A3), „Niskie ceny części i łatwość naprawy dla garażowego mechanika no i oczywiście ocynk. Samochód ma 20 lat a brak śladu korozji". (A4), „Wykończenie i materiały,komfort jazdy jaki daje ten motor i osiągi. Podróżuję bardzo dużo i samochód daje mi wszystko czego oczekiwałem. Wygoda i Komfort wygląd". (A6).

BMW: „Możliwości silnika, jego kultura pracy i dźwięk wspaniale zestrojony z seryjnym układem wydechowym" (seria 3 E46), „Umiarkowane spalanie, wysoki komfort jazdy, cisza w kabinie, ogolnie-bezawaryjność. Podoba mi się jego sylwetka" (seria 5).

Chrysler: „Bezawaryjność pomimo obiegowej opinii, że ten model non stop się psuje" (Voyager).

Citroen: „Jest bardzo pojemny, dobrze sie prowadzi, praktycznie bezawaryjny,wysoki do sufitu, bardzo wytrzymałe zawieszenie. Jestem bardzo mile zaskoczony, że udało mi sie kupić tak udany model" (C3 Picasso).

Dacia: „Pozycja za kierownicą i dobra widoczność (praktycznie brak martwych punktów) oraz zestrojenie zawieszenia do tego modelu prawie idaealne" (Duster), „Mimo wielu niepochlebnych opinii auto okazało się tanie i co najważniejsze trwałe w codziennej eksploatacji" (Logan).

Fiat: „Spalanie i przyspieszenie. Również jakość materiałów, z jakich zostało wykonane wnętrze i ich wygląd. Aut jest piękne zarówno wewnątrz jak i zewnątrz" (Bravo), „Panda jako samochód miejski sprawdziła się bardzo pozytywnie. Duża widoczność, wysoko usadowione fotele oraz zwinność samochodu przemawiają na plus auta" (Panda).

Ford: „Pozytywne emocje podczas jazdy" (Fiesta), „Jest po prostu fajne, ładne, niezawodne, świetnie się prowadzi" (Fiesta), „Dobra jakość materiałów, bogate wyposażenie w standardzie. Duży poziom bezpieczeństwa. Dobry komfort jazdy. Nigdy mnie nie zawiódł. Przystępna cena do jakości. Możliwość indywidualnej konfiguracji, można go kupić z tym co jest potrzebne." (Mondeo).

FSO Polonez: „Styl Vintage, spalanie niższe niż wszędzie opisywane".

Honda: „Dynamika, zero awaryjności pomimo ostrego traktowania" (Civic).

Kia: „Bogate wyposażenie, dobra jakość, sztywne zawieszenie o sportowym charakterze" (cee'd).

Lexus: „Wygląd , spalanie oraz piękna deska rozdzielcza" (IS).

Mazda: „Niezawodność pomimo wieku – nie można dać innej oceny niż 6. Usterki występowały, ale niezdolność do jazdy nigdy" (model 6).

Mercedes: „Wygoda i komfort jazdy ze sporym ukłonem w stronę zawieszenia. Auto bardzo majestatyczne, dodaje splendoru. Ogromna radość z jazdy" (klasa C).

Nissan: „Sylwetka, wnętrze, silnik, bardzo tanie części, niezawodność, niskie spalanie, aranżacja wnętrza, przesuwana tylna kanapa (większy-mniejszy bagażnik), dużo schowków + klimatyzowany schowek pasażera, dobre nawiewy, dobra klimatyzacja (do niektórych jej funkcji trzeba się przyzwyczaić), naprawdę niskie spalanie. Dla mnie bardzo udany samochód. Fabryczne nagłośnienie. Ilość miejsca dla kierowcy i pasażera – tu niejeden większy samochód mu nie dorównuje, ale o tym trzeba się przekonać i po prostu przejechać się za kierownicą i z tyłu jako pasażer. Dobre wyposażenie samochodu, jeśli jest sprowadzony z zagranicy. Nie ma dużo elektroniki, tylko tyle ile potrzeba. Samochód ma prawie 9 lat i jest bezawaryjny (Micra).

Opel: „Bogate wyposażenie rzadko spotykane w autach w tym budżecie" (Astra, „Tanie naprawy, niskie spalanie, wystarczający komfort jazdy, nawiew, praca silnika, przestrzeń w kabinie i bagażniku" (Astra).

Peugeot: „Codziennie na nowo mnie zaskakuje, jest świetny i mało kosztuje. Mechanicznie rewelacyjny, wygląd rewelacja" (301).

Renault: „Bezawaryjność. Mimo złych opinii dojeżdżam nim zawsze i wszędzie przez 7 lat i jestem pewien że również przez 7 następnych" (Laguna).

Saab: „Komfort podróżowania, wiele udogodnień niespotykanych w aktualnie produkowanych samochodach".

Skoda: „Funkcjonalność, w gruncie rzeczy bezawaryjność i to, że jestem pewien, iż mnie nie zawiedzie. To jest pewniak, jeśli chodzi o bezpieczny przewóz z punktu A do punktu B. Ładuje do niego graty, rodzinę i rowery i jadę w Polskę. Jedynie o czym muszę pamiętać to żeby zatankować" (Octavia).

Subaru: „Prostota - ma to co mieć powinien, bez wodotrysków i tabletów oraz doskonałe prowadzenie - jak przyklejony do drogi, niezależnie od warunków atmosferycznych" (Forester).

Toyota: „Odporność na korozję i sprawność silnika oraz rewelacyjna niezawodność! Myślałem że to tylko mit, ale rzeczywiście Toyota jest mistrzem niezawodności" (Corolla).

Volkswagen: „Jest nie do zajeżdżenia. Mocny jak tur, wytrzymały jak Ursus" (Golf), „Spalanie, duży wybór części zamiennych, serwisowanie, wygoda podróżowania" (Passat).

Ankietę NAT 2015 można wypełniać do końca października 2015 r. W listopadzie opracowane dane zostaną opublikowane na łamach „Auto Świata". Wśród uczestników ankiet rozlosowane zostaną cenne nagrody. Zapraszamy!