Auto Świat Wiadomości Aktualności NaviExpert odnosi sukcesy

NaviExpert odnosi sukcesy

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
| Aktualizacja

Nawigacja na telefony komórkowe NaviExpert z funkcją omijania korków i ostrzeżeniami CB została pobrana z Google Play w ciągu zaledwie 8 miesięcy ponad 100 tysięcy razy. W tym czasie aplikacja znalazła się również w dziesiątce najbardziej dochodowych aplikacji marketu. Jak w gąszczu darmowych aplikacji, na rynku na którym rządzą aplikacje rozrywkowe i społecznościowe osiągnąć taki wynik?

NaviExpert odnosi sukcesy
Auto Świat
NaviExpert odnosi sukcesy

Przy stosunkowo niskim budżecie przeznaczonym na kampanie efektywnościowe aplikacja jest bardzo chętnie pobierana. Dlaczego? Przede wszystkim odpowiada na potrzeby kierowców: prowadzi do celu najszybszą drogą omijając korki i ostrzegając przed fotoradarami i kontrolami drogowymi. NaviExpert jest udostępniony w modelu try&buy, który pozwala na bezpłatne testowanie aplikacji zanim użytkownik podejmie decyzję o zakupie. Znaczenie mają również dobre opinie o produkcie oraz rozpoznawalność marki.

Dzięki temu po pierwszych czterech miesiącach aplikację pobrało 50 tysięcy użytkowników i do lipca tendencja ta się utrzymała. Dynamika pobrań NaviExpert z Google Play po 8 miesiącach od debiutu utrzymuje stały trend. Obserwujemy chwilowe wahania - zwiększone zainteresowanie aplikacją pojawia się w okresach wzmożonych wyjazdów. Na przykład, na koniec lipca – miesiąca wakacyjnych wyjazdów - liczba pobrań trzykrotnie przewyższyła liczbę pobrań z marca – miesiąca, w którym kierowcy rzadko wyruszają w dłuższe trasy.

Za dużym zainteresowaniem nawigacją NaviExpert w Google Play stoi także fakt, że Android jest w Polsce wciąż najpopularniejszym systemem operacyjnym. Dla porównania w App Store, w którym NaviExpert również zadebiutował w grudniu, liczba pobrań aplikacji stanowi jedną czwartą tych, z Google Play.

Warto jednak zauważyć, że użytkownicy iPhonów zachowują się inaczej, niż użytkownicy pobierający aplikację z Google Play. O ile procentowo zakupy abonamentów rocznych i miesięcznych w obydwu marketach utrzymują się na podobnym poziomie (60% zakupów to zakupy miesięcznych abonamentów, 40 % zakupów to zakupy abonamentów rocznych), tak już konwersja w App Store jest o około 2,5 razy wyższa niż w markecie Google. Z czego to może wynikać? - Z jednej strony z tego, że użytkownicy Apple mają mniejsze opory przed podawaniem numerów kart kredytowych w systemie, niż użytkownicy Androida, z drugiej strony Androidowcy mają alternatywę - zakupy bezpośrednio ze strony www.naviexpert.pl, gdzie po pobraniu aplikacji spoza marketu mogą dokonać zakupu bez użycia karty kredytowej – tłumaczy Adam Bąkowski, prezes Zarządu NaviExpert.

Autor Lesław Sagan
Lesław Sagan
materiał promocyjny

Sprawdź nr VIN za darmo

Zanim kupisz auto, poznaj jego przeszłość i sprawdź, czy nie jest kradziony lub po wypadku

Numer VIN powinien mieć 17 znaków