Niemiecki ADAC przedstawił ubiegłoroczne statystyki dotyczące korków na tamtejszych drogach. Jak się okazuje, w 2022 r. w całych Niemczech odnotowano aż 474 tys. korków. To niejedyna liczba, która robi ogromne wrażenie. Łącznie korki na niemieckich drogach miały bowiem aż 733 tys. km, czyli ok. 18 razy więcej niż wynosi obwód naszej planety. Co więcej, zapewne nie tylko niemieccy kierowcy w korkach spędzili 330 tys. godzin, co odpowiada ok. 900 godz. każdego dnia. Codziennie zakorkowane były aż 123 niemieckie autostrady. Liczba zatorów, choć ogromna, i tak jest niższa, niż w czasach przed epidemią koronawirusa. W 2019 r. ADAC odnotował aż 521 tys. godz. korków w całych Niemczech.

Dalsza część tekstu pod materiałem wideo:

Wskazano także najbardziej zakorkowane miejsca w Niemczech. "Liderem" w 2022 r. była autostrada A8 pomiędzy Stuttgartem a Karlsruhe koło Pforzheim. Na kolejnych niechlubnych stopniach podium plasują się autostrada A3 między przejściem granicznym Passau/Suben a Pasawą (tutaj główną przyczyną utrudnień w ruchu są kontrole graniczne) oraz autostrada A10 (Dreieck Werder – Dreieck Poczdam).

Jeśli chodzi o to, w jakie dni korki występują najczęściej, to - jak wyjaśnia ekspert ds. ruchu ADAC Jürgen Berlitz: - Tradycyjnie najbardziej ruchliwymi dniami są wtorek, środa i czwartek. Większość korków zgłaszana jest w godzinach szczytu. Zazwyczaj zgłoszenia takie dotyczą obszarów metropolitalnych, takich jak Hamburg czy Berlin. Najbardziej zatłoczonym krajem związkowym w Niemczech jest najbardziej zaludniona Nadrenia Północna-Westfalia.

Korki w Niemczech w 2022 r. Foto: ADAC
Korki w Niemczech w 2022 r.

Najbardziej zatłoczone dni w Niemczech w 2022 r.:

  • piątek, 30 września (przed długim weekendem z Dniem Jedności Niemiec), 2250 godzin korków;
  • środa, 25 maja (dzień przed Wniebowstąpieniem), 2100 godzin;
  • piątek, 3 czerwca (przed weekendem Zesłania Ducha Świętego), 2050 godz;
  • piątek, 28 października (przed Świętem Reformacji i jesiennymi świętami w Bawarii i Badenii-Wirtembergii), 1950 godz.;
  • środa, 14 września (tydzień powrotów do szkoły po wakacjach we wszystkich landach), 1900 godzin.

Najdłuższe korki w Niemczech w 2022 r.:

  • A8 Monachium – Salzburg między Rosenheim a Bad Reichenhall (przejście graniczne) w sobotę 23 lipca 2022 r.; długość: 44 km;
  • A8 Stuttgart – Monachium między Burgau a Dachau/Fürstenfeldbruck w czwartek, 15 grudniav2022 r.; długość: 40 km;
  • A9 Monachium – Norymberga między Garching-Süd a Lenting w niedzielę 21 sierpnia 2022 r.; długość: 40 km;
  • A7 Hanower – Hamburg między Großburgwedel i Bispingen
  • w sobotę 13 sierpnia 2022 r.; długość: 37 km;
  • A24 Schwerin – Berlin między Pritzwalk a Kremmen w piątek, 26 sierpnia; długość: 37 km.

Wszystkie te utrudnienia, oprócz tego, że kosztują kierowców cenny czas, generują także ogromne koszty, szczególnie jeśli chodzi o przewoźników. Wg. wyliczeń jednego z holenderskich banków, tylko jedna godzina, kiedy ciężarówka stoi w korku z towarem, kosztuje przewoźnika średnio ok. 200 euro. Jeśli przemnoży się to przez całkowity czas, kiedy tylko na niemieckich drogach występowały utrudnienia, czyli 333 tys. godz. - liczby robią się gigantyczne.

Źródło: ADAC, 40ton.net

Ładowanie formularza...