Ma to związek z ogłoszonymi niekorzystnymi wynikami finansowymi firmy — zysk operacyjny po trzech kwartałach 2024 r. spadł o 26,1 proc., z czego w trzecim kwartale o 44,9 proc. Zarząd spółki wskazuje na trudną sytuacją rynkową, rosnącą konkurencję w skali globalnej i trwające procesy transformacyjne w branży. Trudności dotyczą głównie działu łożysk i rozwiązań przemysłowych.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoZwolnienia głównie w Niemczech
Plany oszczędnościowe przewidują zwolnienie 4700 pracowników, najwięcej w samych Niemczech - 2800. Tysiąc miejsc pracy zostanie zlikwidowanych przez przesunięcia.
Redukcja zatrudnienia obejmie 10 zakładów w Niemczech oraz pięć w innych krajach Europy (dwa zostaną zamknięte). Lokalizacje zostaną ogłoszone do końca roku.
Spółka zamierza wdrożyć większość środków w latach 2025-2027. Zmiany mają przynieść 290 mln euro rocznie, począwszy od 2029 r. Około 75 milionów euro oszczędności będzie pochodzić z synergii kosztowych wynikających z niedawnej fuzji z Vitesco.
Podejmując ogłoszone dziś działania, zajmiemy się trzema kwestiami. Po pierwsze, przywrócimy naszą produkcję łożysk i działalność przemysłową na właściwe tory. Po drugie, będziemy realizować synergie kosztowe wynikające z fuzji z Vitesco Technologies. Po trzecie, będziemy kontynuować transformację naszych działów Powertrain & Chassis oraz E-Mobility. Biorąc pod uwagę obecne otoczenie biznesowe, program ten jest niezbędny do ochrony konkurencyjności Grupy Schaeffler w perspektywie długoterminowej. Będziemy ją wdrażać w sposób sprawiedliwy społecznie i starannie przemyślany
- powiedział Klaus Rosenfeld, dyrektor generalny Schaeffler AG.
Schaeffler to światowy gigant
W sumie Grupa Schaeffler zatrudnia ok. 120 tys. osób niemal na całym świecie. Produkuje komponenty i systemy do układów napędowych i podwozi, a także rozwiązania w zakresie łożysk tocznych i ślizgowych do wielu zastosowań przemysłowych.
Spółka z siedzibą w Herzogenaurach w Bawarii ma również udziały kontrolne w firmie Continental produkującej opony.