Są to: zapobiegania zderzeniom bocznym (Side Collision Prevention - SCP) oraz zapobiegania zderzeniom podczas cofania (Back-up Collision Prevention - BCP). Dzięki zastosowaniu dwóch wcześniejszych rozwiązań w postaci układu kontroli odstępu od pojazdu poprzedzającego (Distance Control Assist - DCA) oraz układu zapobiegającego zmianie pasa ruchu (Lane Departure Prevention - LDP), najnowszy prototyp stanowi rozwinięcie opracowanej przez Nissana koncepcji „tarczy bezpieczeństwa”, która pomaga chronić pojazd oraz jego pasażerów przed potencjalnym zagrożeniem z każdej strony.

Układ zapobiegania zderzeniom bocznym: Kiedy kierowca decyduje się na zmianę pasa, zamontowane po bokach pojazdu czujniki aktywują sygnał ostrzegawczy jeśli na drugim pasie wykryty zostanie inny pojazd. W takiej sytuacji dzięki przyhamowaniu odpowiednich kół aktywowany jest mechanizm ukierunkowujący pojazd w odpowiednią stronę i zapobiegający potencjalnej kolizj

Układ zapobiegania zderzeniom podczas cofania: Podczas manewru cofania, zamontowane z tyłu i po bokach czujniki wykrywają obiekty na drodze pojazdu. Rozlega się wtedy sygnał ostrzegawczy i włączane są hamulce, co pomaga uniknąć kolizji w sytuacji, w której samochód wyjeżdża tyłem z miejsca parkingowego.

Układ DCA pomaga zachować odpowiednią odległość do poprzedzającego pojazdu, zaś LDP zapobiega zboczeniu auta z wybranego pasa ruchu. Zarówno DCA jak i LDP działają wspólnie z SCP oraz BCP tworząc prototyp samochodu całkowicie wolnego od kolizji. Układ ostrzegawczy oraz działające prewencyjnie urządzenia z zakresu bezpieczeństwa mają na celu wspomaganie kierowcy w wykonaniu intuicyjnego manewru przy minimalnej interwencji elektroniki.

Na poziomie globalnym, Nissan dąży do budowania bezpieczniejszych samochodów wyposażonych w zaawansowane technologie z zakresu bezpieczeństwa. W Japonii, wizja firmy zakłada, że liczba osób zabitych lub poważnie rannych w pojazdach marki Nissan zmniejszy się do roku 2015 do poziomu z roku 1995.