Nigdy wcześniej zawody tej rangi nie gościły w Polsce ani w żadnym innym kraju Europy środkowo – wschodniej. Na potrzeby imprezy powstanie najbardziej nowatorski tor do freestyle motocrossu a 35 000 widzów będzie świadkami wyczynów najznamienitszej czołówki zawodników FMX.

Nissan przygotował specjalny pokaz dwóch teamów rajdowych. Obaj kierowcy zaprezentują niezwykłe możliwości, jakimi dysponują „dakarowe” Nissany Navara oraz oni sami. Korzystając z toru dla zawodników Nissany będą brały udział w symulowanym wyścigu, wykorzystując najazdy i inne przeszkody do wykonywania skoków i uślizgów.

Auta prawdopodobnie będą wykorzystywać fragmenty korony stadionu do jazdy ekstremalnej jak i będą przemieszczać się między sektorami widzów, z zachowaniem wszelkich warunków bezpieczeństwa.

Nissan, korzystając z faktu posiadania najszerszej oferty 4x4 na rynku i szerokiego zaangażowania w promowanie aktywnych sportów na świeżym powietrzu, idealnie wpisuje się w koncepcję tej wyjątkowej imprezy. Miłośnicy zarówno letnich jak i zimowych aktywności świetnie znają takie modele jak wszechstronny X-TRAIL, silny Pathfinder czy legendarny Patrol. Nissan jest jedyną europejską firmą oferującą 2 modele czteronapędowych pick’up ów na rynku; rekreacyjnego Nissana Navarę i roboczego Nissana NP300.

Do grupy samochodów z napędem na 4 koła trzeba zaliczyć też: Nissana Qashqai, luksusowe Murano i supersportowego GT-R. Już od ponad 50 lat, kiedy to powstał pierwszy Patrol, Nissan jest uznawany za eksperta w dziedzinie napędu 4x4.

Nissan Sales Central & Eastern Europe, założona w lipcu 2005 r., obejmuje swoim zasięgiem cztery kraje: Węgry, Polskę, Czechy i Słowację. W 2007 r. Nissan sprzedał w tym regionie 21 500 samochodów, uzyskując udział w rynku lokalnym na poziomie 3,4%. Firma zatrudnia 130 pracowników w 4 stolicach oraz ma 85 placówek handlowych prowadzonych przez 50 dealerów.

Kierowcy

László Palik i Marc Blázquez Roura.

Historia zespołu Palik Racing Team

46-letni ekonomista László Palik jest główną postacią w węgierskim światku Formuły 1. Od 18 lat pełni on rolę komentatora wyścigów, zaś od roku 2001 jest prezesem Hungaroring Sport Zrt.

Od ponad 20 lat odgrywa on decydującą rolę jako postać medialna. Jednym z najważniejszych momentów jego niezwykłej kariery były Igrzyska Olimpijskie w roku 2000, podczas których ustanowił dwa rekordy Guinessa pracując bez przerwy, jako komentator.

W latach 90-tych wykazał się talentem w zarządzaniu mediami, – jako założyciel stacji radiowej „Radio Bridge” oraz twórca węgierskiej wersji kanału i wydawca magazynu „Autó-Motor”, najpopularniejszego na Węgrzech czasopisma poświęconego motoryzacji.

Zadebiutował, jako pilot w rajdzie Dakaru w styczniu 2002 roku. Dwa miesiące później przesiadł się na drugi fotel i założył własną stajnię wyścigową - Palik Racing Team, która działa w ramach RTL MOTORSPORT CLUB. W roku 2002 wziął udział w wyścigach Pucharu Świata w Tunezji i Maroko, zaś we wrześniu tego samego roku zajął 11 miejsce w Rajdzie Egiptu. Sezon zakończył największym sukcesem zespołu, zdobywając tytuł mistrza Węgier w klasie diesel.

W roku 2003 Palik oraz jego pilot Gábor Darázsi zajęli 52 lokatę w XXV Jubileuszowym Rajdzie Dakaru. Po rajdzie Dakaru, który ukształtował ich wyścigową karierę, zajęli 19 miejsce w zaliczanym do Pucharu Świata Rajdzie Maroka, a później zameldowali się na szóstej pozycji na mecie Rajdu Egiptu. W Rajdzie Dakaru w roku 2004 mieli dachowanie z powodu awarii. László Palik złamał prawą rękę, więc musieli wycofać się z wyścigu. Lecz czas spędzony w szpitalu nie zmniejszył jego determinacji.

Po rehabilitacji wprowadził w swym zespole poważne zmiany. Dokładnie trzy miesiące po wypadku Palik znów stanął na linii startu międzynarodowego wyścigu; tym razem w aucie o światowej klasy parametrach technicznych - Nissanie Navara. Zespół zanotował znakomity rezultat w Rajdzie Tunezji: zajął 18 lokatę na 120 uczestników i 80 załóg, które dotarły do mety. Był to najlepszy wynik osiągnięty w rajdzie Pucharu Świata przez węgierską załogę.W roku 2004 zespół dojeżdżał do mety każdego rajdu, do którego się kwalifikował: zajmował pozycję w najlepszej dwudziestce w trzech rajdach Pucharu Świata i zajął trzecią lokatę w rajdzie Baja Deutschland. Później udało im się również zdobyć trzecie miejsce w Egipskim Rajdzie Faraonów, który jest po Dakarze drugim pod względem długości pustynnym rajdem na świecie.

Żaden z tych sukcesów nie byłby możliwy bez precyzyjnie opracowanego planu logistycznego, innowacji technicznych oraz wyśmienitych profesjonalistów. Technicznym rozwojem samochodu zajmują się najwybitniejsi węgierscy i środkowoeuropejscy zawodowcy. Najważniejsze części zamienne są produkowane w tych samych warsztatach, w których buduje się światowej klasy auta zespołów fabrycznych.

Rajd Dakaru 2005 jest jak dotąd największym sukcesem Palik Racing Team. Po 11 etapach Palik zajmował w klasyfikacji generalnej wyśmienite 13 miejsce, lecz ostatniego dnia rajdu spadł wraz z zespołem na 18 lokatę z powodu problemów technicznych. Wynik ten był najlepszym osiągnięciem Węgrów w historii Rajdu Dakaru.

Po krótkiej przerwie rozpoczął się kolejny sezon rajdów: na początku kwietnia Palik zajął 10 miejsce w Rajdzie Tunezji. Sześć tygodni później, poprawiając ten rezultat, zdobył pierwszy dla Węgier punkt w Pucharze Świata dzięki 8 lokacie w klasyfikacji łączonej. Załoga ukończyła rajd na drugim miejscu w swej klasie. Po sukcesach na arenie międzynarodowej, duet Palik - Darázsi stanął na linii startu Baja Słowacja, trzeciej eliminacji Mistrzostw Węgier, gdzie wygrał klasyfikację do tych właśnie mistrzostw.

W Rajdzie Faraonów, piątej eliminacji Pucharu Świata sezonu 2005, osiągnęli jeden z największych sukcesów w historii węgierskiego sportu motorowego: zajęli drugie miejsce. Po raz pierwszy węgierski zawodnik stanął na podium rajdu zaliczanego do klasyfikacji Pucharu Świata.

Pod koniec sezonu 2005, zawodnicy Palik Racing Team zdobyli 9 miejsce w Pucharze Świata Rajdów Cross Country FIA, wyprzedzając dwukrotnego zwycięzcę Dakaru Hiroshi Matsuokę – zawodnika fabrycznego zespołu Mitsubishi, oraz jego kolegę z zespołu Joana „Naniego” Romę, który wygrał Dakar na motocyklu w roku 2004. W sezonie 2005 zawodnicy PRT byli odnoszącym największe sukcesy duetem Nissana.W międzynarodowym sprincie cross country podczas rajdu Baja Spain zdobyli rewelacyjne 4 miejsce na 108 uczestników.

Byli w tym wyścigu najlepszą załogą Nissana i zdobyli pierwsze punkty Pucharu Świata oraz pierwsze punkty w tej serii wyścigowej dla Węgier. W październiku 2006 roku podczas Baja Portugal, kolejnej odsłony serialu Pucharu Świata, zdobyli 8 miejsce na ponad 130 startujących, zdobywając kolejne, cenne punkty. Zespół ukończył Dakar 2007 na 27 pozycji, zaś obecnie przygotowuje się pełną parą do Dakaru 2009, w którym zadebiutuje z nową rajdówką,ciężarówką serwisową, odświeżonym wizerunkiem, pozostając na czele Krajowych Mistrzostw Węgier 2008.