Umowa ta jest kolejnym krokiem po podpisaniu umowy wstępnej w sierpniu i świadczy o postępach dokonanych w szczegółowej ocenie przedsięwzięcia. Formalizuje ona współpracę pomiędzy stronami, która obejmować będzie opracowywanie oraz produkcję lekkich pojazdów użytkowych sprzedawanych zarówno pod marką Ashok Leyland, jak i Nissan. Obydwie firmy będą też współpracowały w zakresie sprzedaży.

Strony umowy przewidują inwestycje na poziomie 500 milionów USD, które przeznaczone będą na utworzenie trzech spółek joint venture, działających w następujących obszarach:

Spółka produkcyjna - spółka posiadająca wyłączne prawa do produkowania lekkich pojazdów użytkowych w Indiach dla potrzeb obydwu partnerów. Zakład produkcyjny będzie się znajdował w Indiach, a spółka będzie należeć w 51% do Ashok Leyland oraz w 49% do Nissana. Produkcja rozpocznie się w roku 2010 i będzie obejmować nową generację lekkiej ciężarówki Nissan Atlas F24 oraz wiele innych modeli w przedziale od 2,5 do 8 ton DMC. Średnioterminowy cel dotyczący wielkości produkcji zarówno na rynek indyjski, jak i światowy to ponad 100.000 pojazdów rocznie.

Spółka produkująca zespoły napędowe - odpowiedzialna za produkcję i montaż silników oraz pozostałych komponentów zespołów napędowych, które będą przeznaczone do montażu w pojazdach oraz na eksport. Produkcja będzie zlokalizowana w Indiach, a spółka należeć będzie w 51% do Nissana oraz w 49% do Ashok Leyland.

Spółka rozwoju technologii - odpowiedzialna za opracowywanie produktów z kategorii lekkich pojazdów użytkowych oraz przeznaczonych do nich zespołów napędowych, które sprzedawane będą na rynku indyjskim oraz na wybranych rynkach światowych. Struktura własnościowa tej spółki to 50:50 dla obydwu partnerów. Siedziba będzie się mieścić w Chennai. Opracowywane przez nią produkty będą sprzedawane zarówno pod marką Ashok Leyland, jak i Nissan.

Ponadto obydwaj partnerzy pragną współpracować, by maksymalnie wykorzystać należące do nich sieci dealerskie w niektórych krajach świata. Na przykład Nissan mógłby uzyskać dostęp do dealerów Ashok Leyland w Indiach, zaś firma Ashok Leyland mogłaby kooperować z sieciami dealerskimi Nissana na niektórych rynkach eksportowych.