Zdaniem Davida Lapwortha, dyrektora technicznego firmy Prodrive, która przygotowuje Subaru dla zespołu fabrycznego: "Nowa Impreza 44S bez wątpienia będzie szybsza i bardziej niezawodna niż dotychczas używany przez nas model P2000."Z poprzedniej konstrukcji zostało wykorzystane zaledwie 20 procent. Zmiany wprowadzono w silniku, skrzyni biegów, zawieszeniu i układzie chłodzenia. To, co pozostało, to elektryka i wyposażenie wnętrza samochodu. Jedynym punktem, który spędza sen z powiek inżynierów, jest jeszcze zbyt duża waga nowego pojazdu. David Lapworth jest jednak dobrej myśli - ?"Waga nie jest tu problemem. Spokojnie odchudzimy pojazd o kilka kilogramów."Intensywne testy Subaru Imprezy 44S rozpoczęto na różnych trasach i w różnych warunkach w październiku.Pierwsze zwycięstwo Impreza odniosła w 1994 roku na Rajdzie Akropol. Kolejne zwycięstwo dał Colin McRae w Rajdzie Nowej Zelandii.W następnym sezonie McRae zdobył tytuł mistrza świata kierowców, a Subaru triumfowało w kategorii producentów. Dużym sukcesem był Rajd RAC w 1995 roku, gdzie Colin McRae, Carlos Sainz i Richard Burns zajęli trzy pierwsze miejsca.Rok później zespół Subaru ponownie był najlepszy w klasyfikacji producentów. Był to już ostatni sezon, w którym ekipa fabryczna korzystała z modelu 555. W kolejnym na trasach pojawiła się Impreza zbudowana według regulaminu World Rally Cars (WRC). Z tym pojazdem włoski kierowca Piero Liatti wygrał pierwszą mistrzowską eliminację roku 1997, Rajd Monte Carlo. Po raz trzeci Subaru World Rally Team wywalczył tytuł w kategorii producentów.Potem wyniki były już znacznie słabsze. Sezon 1998 przyniósł tylko trzy zwycięstwa, nie było też tytułu. W minionym roku po dwie wygrane zaliczyli Richard Burns i doświadczony Juha Kankkunen.W debiucie nowego modelu Subaru Imprezy WRC P2000 na ostatnim Rajdzie Portugalii zwyciężył Richard Burns. Na dwie rundy przed zakończeniem mistrzostw Brytyjczyk ma jeszcze szanse na swój pierwszy mistrzowski tytuł.W ekipie Subaru World Rally Team w przyszłym roku nowy będzie nie tylko samochód. Do zespołu dołączą dwaj młodzi i utalentowani kierowcy - Norweg Petter Sohlberg (dotychczas związany z Fordem) i Estończyk Markko Martin.
Nowa Impreza
Nowe Subaru Impreza WRC 44S zadebiutuje podczas pierwszej przyszłorocznej eliminacji rajdowych mistrzostw świata, Rajdu Monte Carlo. Od swego poprzednika nowy pojazd różni się przede wszystkim czterodrzwiowym nadwoziem i pewnymi rozwiązaniami aerodynamicznymi.