Duży sedan segmentu E w 2010 roku zastąpił model Opirus. Pięć lat później przyszła pora na premierę drugiej generacji Cadenzy. Koreańska limuzyna zyskała ostrzejszy wygląd. Niewielki zwis przedni, szerokie nadkola i nisko opadającą linię dachu dodały sylwetce dynamiki.

Producent zapowiada, że Cadenza II będzie naprawdę luksusową propozycją, ale czy na tyle dobrą, by pokonać wielką trójkę z Niemiec, czyli Audi A6, BMW serii 5 i Mercedesa Klasy E? Zdjęcia wnętrza jeszcze nie są dostępne.

Nowa Kia Cadenza
Nowa Kia Cadenza

Specyfikacja techniczna również pozostaje tajemnicą, jednak oznaczenie „3.3”, widoczne na tylnej klapie, pozwala przypuszczać, że auto będzie napędzane nowym benzynowym silnikiem V6 o pojemności 3,3 litra, który ma trafić także pod maskę modelu G90 nowo utworzonej marki Genesis.

Nowa Kia Cadenza zostanie wprowadzona do sprzedaży w przyszłym roku. Nie należy spodziewać się tego modelu w Polsce. Jego głównymi rynkami zbytu nadal będą: Korea, Chiny, USA, Kanada i kraje Bliskiego Wschodu.