Aygo pojawiło się po raz pierwszy w 2005 roku - jako jeden z trojaczków (Toyota Aygo, Citroen C1, Peugeot 107). W 2010 r. model przeszedł lifting, a teraz pojawia się w najnowszym wydaniu - jako nowoczesne auto miejskie XXI wieku.
Znakiem rozpoznawczym Aygo jest znak X z przodu auta. Wyposażenie jest bogatsze niż w poprzedniku, a dodatkowym walorem jest możliwość indywidualizacji nadwozia oraz wnętrza.
Właściciel nowego Aygo będzie mógł dopasować auto do swoich potrzeb i gustu. Może wymienić 10 elementów nadwozia oraz wnętrza.
Dotyczy to: przedniego grila, wykończenia błotników, elementów tylnego zderzaka, felg, a we wnętrzu: konsoli centralnej, wykończenia zestawu przyrządów i wskaźników, nawiewów, panelu wokół dźwigni zmiany biegów.
Aygo w najnowszym wydaniu pozostało małym autem miejskim. Jego długość zwiększyła się nieznacznie - tylko o 25 mm do 3455 mm. O 8 mm zwiększono rozstaw kół z przodu i z tyłu, o 5 mm zmniejszono wysokość auta (ale miejsca na głowę przybyło o 7 mm). Pojemność bagażnika wzrosła o 29 litrów - do 168 l.
Pod maską Toyoty Aygo pracuje benzynowy silnik o pojemności 1 litra i mocy 69 KM - to jednostka produkowana w Polsce w zakładach Toyoty w Wałbrzychu.
3-cylindrowy silnik pozwala rozpędzić Aygo do 160 km/h, a „setkę" osiągnąć po 14,2 sekundy. Wersja ze zautomatyzowaną skrzynią biegów jest wolniejsza - „setkę" osiąga po 15,5 sekundy.
Spalanie - według danych producenta - ma wynieść 4,1 l/100 km w przypadku skrzyni manualnej i 4,2 - przy zautomatyzowanej.
Cena podstawowej wersji Aygo wynosi 33 900 zł. Dotychczasowy model był o 300 zł droższy.
Jeśli komuś podoba się obecna, schodząca wersja Aygo, może ją kupić w promocyjnej cenie 29 900 zł.