To dobra wiadomość dla wielbicieli klasycznych nadwozi. Po wycofaniu z oferty Avensisa Toyota będzie oferować w zamian większy model Camry lub właśnie kompaktową Corollę.

Sedan powstał na nowej platformie GA-C z serii TNGA i ma wydłużony rozstaw osi (270 cm) tak, jak kombi Touring Sports, obiecujący przestronną kabinę. Na pokładzie znajdzie się ponadto znacznie bogatsze wyposażenie, m.in. nowy pakiet systemów wspomagających kierowcę oraz cyfrowy zestaw wskaźników, składający się z 7-calowego wyświetlacza zegarów, 8-calowego ekranu dotykowego multimediów i 10-calowego wyświetlacza projekcyjnego na przedniej szybie (Head-Up Display).

Toyota Corolla Sedan po raz pierwszy będzie dostępna z napędem hybrydowym, jednak w tym przypadku oferowany będzie tylko słabszy, 122-konny wariant z silnikiem benzynowym 1,8 l (hatchback i kombi będą dostępne również w 180-konnych wersjach hybrydowych z silnikiem 2,0 l). Alternatywą zostanie dotychczasowy wolnossący benzyniak o pojemności 1,6 l, generujący 132 KM (w modelach pięciodrzwiowych: silnik 1.2 Turbo 112 KM).

Czterodrzwiowa Corolla nadal będzie produkowana w Turcji, podczas gdy hatchback i kombi, czyli następcy modelu Auris, będą powstawać w zakładach w Anglii.