- Land Cruiser to nadal solidna terenówka, a nie SUV. Napędzana jest dieslem
- Limitowana i najdroższa wersja First Edition została wyprzedana już na początkowym etapie
- Najpopularniejszym wyborem w Polsce jest topowa odmiana Executive za prawie 410 tys. zł
Oczywiście nie jest to taka skala, jak w przypadku wspomnianych wyżej modeli, jednak Land Cruiser nowej generacji (250) został bardzo dobrze przyjęty na polskim rynku. Przedsprzedaż rozpoczęła się w lutym 2024 r. - od tego czasu złożono ponad tysiąc zamówień, a cennik wygląda tak:
Ostatnimi dostępnymi egzemplarzami z roku produkcji 2024 są Land Cruisery w bogatej wersji wyposażenia Invincible. Stanowi ona 40 proc. dotychczasowej sprzedaży tego modelu. Wyróżnia się ciemnymi 18-calowymi felgami aluminiowymi, a standardem są: pełne cyfrowe zegary, system multimedialny Toyota Smart Connect z ekranem dotykowym o przekątnej 12,3 cala, reflektory Matrix LED z adaptacyjnymi światłami drogowymi i systemem kamer 360 stopni.
Dalszy ciąg artykułu pod materiałem wideoToyota Land Cruiser — najbogatszy wariant najpopularniejszy
Z zamówionych do tej pory w Polsce 1051 egzemplarzy nowej terenówki Toyoty najchętniej wybieranym jest topowy wariant Executive za 409 tys. 900 zł — 43 proc. sprzedaży Land Cruiser w takim wydaniu ma m.in.: 20-calowe felgi, cyfrowe lusterko wsteczne, wyświetlacz HUD na przedniej szybie, system rozłączania przedniego stabilizatora (SDM) dodatkowo poprawiający właściwości terenowe, podgrzewane i wentylowane skrajne siedzenia na tylnej kanapie oraz 14-głośnikowy system Premium Audio JBL.
Toyota Land Cruiser First Edition dla kolekcjonerów
Już w pierwszym okresie przedsprzedaży wyczerpała się cała przeznaczona na polski rynek pula Land Cruiserów w limitowanej wersji specjalnej First Edition. Było ich raptem 120 sztuk, a każda kosztował blisko 450 tys. zł, więc powinny być one wysoko cenione na rynku wtórnym.
Land Cruiser w tej odmianie jeszcze mocniej nawiązuje wyglądem do słynnych poprzedników z lat 70. i 80. XX wieku. Wyróżnia się okrągłymi lampami, dwukolorowym nadwoziem i specjalną tapicerką (ma także wspomniany już system SDM).
Wizualne różnice pomiędzy Land Cruiserem First Edition a standardowym nie są duże, ale jednak odmieniają wizerunek pojazdu. Poniżej zdjęcia obu wersji tego modelu.
Tylko po 2 proc. klientów zdecydowało się na wersje Prado i Prestige. Ta pierwsza jest podstawowa, kosztowała od 319 tys. 900 zł.
Najwięcej samochodów ma lakier Avant-garde Bronze, trafił na 29 proc. zamówionych Land Cruiserów.
Toyota Land Cruiser to prawdziwa terenówka z dieslem
Nowy Land Cruiser 250 powstał na ramie (nowa platforma GA-F) i jest duża i komfortową terenówką, a nie SUV-em. Pod maską pracuje zmodernizowany turbodiesel o pojemności 2,8 l i mocy 205 KM, który został połączony z ośmiobiegowym automatem. Auto ma stały napęd na cztery koła, a dodatkowe wsparcie podczas jazdy poza asfaltem stanowią nowoczesne systemy Multi-Terrain Select i Multi-Terrain Monitor.