Prawdziwy kabriolet musi mieć „szmaciany" dach. Tak twierdzą fani jazdy z wiatrem we włosach i tę zasadę Audi w pełni akceptuje nie próbując namawiać do dziwolągów- kabrioletów z metalowym składanym dachem.
W najnowszym A3 cabrio materiałowy dach składa lub rozkłada się w 18 sekund. Można to robić także podczas jazdy, pod warunkiem, że nie przekroczymy prędkości 50 km/h. Dach ma tylną szybę szklaną.
Nowe Audi A3 cabrio, mimo większych wymiarów jest lżejsze od poprzednika o 50 kg. Wagę udało się obniżyć m.in. dzięki zastosowaniu aluminium (z tego materiału wykonana jest maska auta). Pod maską nowego kabrioletu Audi mogą pracować 3 silniki: dwa benzynowe i diesel. Jednostgki benzynowe to: 1,4/140 KM, 1,8/180 KM, a 2-litrowy diesel ma moc 150 KM.
W przyszłości Audi zapowiada rozszerzenie palety silnikowej, najmocniejszy motor 2,0 TFSI będzie miał 300 KM. Ta jednostka dostępna będzie w odmianie Audi S3 cabrio. Producent zapewnia, że silniki zastosowane w nowym kabriolecie zużywają o 12 proc. paliwa mniej niż te, które dostępne były w poprzedniku.