Nowe Audi A5 i S5 Cabriolet otrzymały klasyczny, materiałowy dach. Zadbano, by zapewniał on należyte wyciszenie kabiny, odcinając pasażerów od ulicznego zgiełku i szumów podczas jazdy z wyższą prędkością w trasie. W każdej chwili dach można złożyć. Proces ten trwa tylko 15 s (składanie zajmuje 3 s więcej) i odbywa się automatycznie, również podczas jazdy do prędkości 50 km/h.

Dodatkowe wzmocnienia karoserii i wzmocnione w stosunku do Coupé progi, kompensują brak sztywnego dachu. Inżynierowie Audi napracowali się, by karoseria kabrioletu była jak najbardziej sztywna przy zachowaniu lekkości konstrukcji. Masa całkowita samochodu spadła nawet o 40 kg. Przykładowo, przednionapędowe A5 Cabrio 2.0 TDI waży 1690 kg - niewiele jak na ten segment.

Samochód jest o 47 mm dłuższy niż poprzednik, co w połączeniu z powiększonym o 14 mm rozstawem osi i nową konstrukcją foteli, wpłynęło na większą ilość miejsca we wnętrzu. Przy rozłożonym dachu bagażnik ma pojemność 380 litrów.

Na pokładzie nie zabraknie nowoczesnych rozwiązań. Ciekawym pomysłem jest umieszczenie mikrofonów w pasach bezpieczeństwa, by polepszyć jakość głosu kierowcy i pasażera podczas jazdy z otwartym dachem. W ten sposób bez przeszkód mogą rozmawiać przez zestaw głośnomówiący i korzystać z funkcji obsługi głosowej. A5 jest kolejnym modelem Audi, w którym alternatywą dla zegarów analogowych stanowi jest Audi virtual cockpit z różnymi opcjami wyświetlacza.

Początkowo Audi A5 Cabriolet będzie mogło być napędzane jednym z trzech silników: 2.0 TFSI o mocy 252 KM, 2.0 TDI o mocy 190 KM oraz 3.0 TDI o mocy 218 KM. Później, do oferty dołączą jednostki napędowe 2.0 TFSI 190 KM i 3.0 TDI 286 KM. W zależności od wybranej wersji silnikowej, napęd na przednie koła jest przenoszony poprzez ręczną przekładnię lub dwusprzęgłową skrzynię S tronic. Opcjonalnie będzie można zamówić napędu na cztery koła quattro ultra lub stałego napędu quattro.

Audi S5 Cabriolet wyposażono w sześciocylindrowy silnik 3.0 TFSI, generujący moc 354 KM (o 21 KM większą niż poprzednik). Pierwszą „setkę” samochód jest w stanie osiągnąć w czasie 5,1 sekundy. W tym przypadku stały napęd na cztery koła quattro i ośmiostopniową przekładnię tiptronic należą do wyposażenia standardowego.

Do sprzedaży trafiły właśnie wersje Coupe i Sportback (sprawdź ceny). Na Audi A5 i S5 Cabriolet trzeba będzie poczekać do marca 2017 roku. Wiemy, że na rynku niemieckim ceny pierwszego będą rozpoczynać się od 49 350 euro, a drugiego – od 67 800 euro. Polskie ceny nie są jeszcze znane.