W tekście i na zdjęciach umieszczono linki reklamowe naszego partnera
Nowe Audi A6 powstało na płycie PPC
Nowe Audi A6 powstało na platformie Premium Combustion (PPC). Na tej nowoczesnej płycie podłogowej osadzono nadwozie z długim rozstawem osi i dużymi kołami, które prezentuje się dynamicznie i elegancko, a przy tym zachowuje sportowy charakter. To również zasługa szerokiego rozstawu kół i wydłużonej maski silnika. Przy długości całkowitej wynoszącej 4,99 metra, Audi A6 Avant jest o 60 mm dłuższe niż poprzedni model. Rozstaw osi wynoszący 2923 mm ma zapewnić bardziej komfortową jazdę podczas długich podróży i gwarantować dużą przestrzeń wewnątrz kabiny. A6 Avant mierzy niecałe 1,9 m szerokości bez lusterek. Długość sedana jest taka sama jak Avanta – 4,99 metra. Taki sam jest też rozstaw osi. Bagażnik ma pojemność 492 litry. W Avancie bagażnik ma od 503 do 1534 l. Sportowy charakter nowego Audi A6 Avanta podkreśla nie tylko design, lecz także zastosowane rozwiązania techniczne, m.in. skrętna tylna oś i adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne.
Audi A6, czyli wzór nowoczesnego samochodu klasy premium
Tuż za kierownicą znajdziemy wirtualny kokpit Audi o przekątnej 11,9 cala. Z kolei w centralnej części umieszczono 14,5-calowy wyświetlacz dotykowy MMI. Uzupełnieniem cyfrowej sceny Audi jest opcjonalny 10,9-calowy wyświetlacz MMI wbudowany w deskę rozdzielczą przed przednim fotelem pasażera. Wrażenie przestronności potęguje regulowany panoramiczny szklany dach. Akcentem przywodzącym na myśl klasę premium jest także system audio z dźwiękiem 3D firmy Bang & Olufsen. Funkcjonalnym udogodnieniem są także głośniki w przednich zagłówkach, które zapewniają spersonalizowaną przyjemność słuchania.
Audi A6 ma propozycję dla każdego kierowcy
Nowoczesne są także napędy. Ważną rolę odgrywają jednostki wspomagane przez układ miękkiej hybrydy MHEV plus. Ten rodzaj elektryfikacji znajdziemy w autach z czterocylindrowym dieslem 2.0 TDI o mocy 150 kW (204 KM) oraz sześciocylindrowym silnikiem benzynowym 3.0 TFSI, uzyskującym moc 270 kW (367 KM). Elektrycznego wspomagania pozbawiony jest natomiast podstawowy czterocylindrowy silnik benzynowy 2.0 TFSI o mocy 150 kW (204 KM). Wspomagający napęd elektryczny zapewnia dodatkowy moment obrotowy 230 Nm i moc do 18 kW (24 KM). Moduł elektryczny pozwala na parkowanie i manewrowanie bez użycia jednostki spalinowej, a także pełni rolę napędu podczas powolnej jazdy, np. w mieście. To nie wszystko. Audi oferuje także A6 w wydaniu e-hybrid. To hybryda typu plug-in, która na samym prądzie potrafi przejechać do 106 km, co zmierzono zgodnie z normą WLTP.