Model i4 rozwija unikalną stylistykę pojazdów Scania Irizar, dzięki czemu z pewnością zostanie on wszędzie zauważony. Jest to również pierwszy autobus w tym segmencie, który spełnia bardziej restrykcyjną normę wytrzymałości podczas dachowania (R66-01), która ma wejść w życie w ciągu najbliższych kilku lat. Doskonała ergonomia i prowadzenie sprawiają, że nowy pojazd bez wątpienia przypadnie do gustu kierowcom. Model i4 dostępny jest w trzech wariantach podłogi oraz w dwóch wersjach wykończenia. Może mieć dwie lub trzy osie oraz różne długości - od 11 do 15 metrów. Bogaty wachlarz opcji pozwala dopasować autobus do indywidualnych potrzeb operatora, zarówno do pracy na regularnych połączeniach, jak i przy prowadzeniu okazjonalnych przewozów.Pojazdy obsługujące linie regularne mogą zostać wyposażone w silniki o mocach od 270 do 340 KM. Są one idealne do planowych przewozów podmiejskich oraz międzymiastowych na krótkich trasach. Z przodu umieszczone są pojedyncze drzwi, a drugie, szerokie wejście znajduje się na środku nadwozia co ułatwia przepływ pasażerów. Również osoby niepełnosprawne nie będą miały kłopotów z korzystaniem z pojazdu dzięki obniżonemu korytarzowi na całej długości pojazdu. Klimatyzacja stanowi wyposażenie standardowe. W autobusach przeznaczonych do przewozów okazjonalnych podłoga jest umieszczona wyżej i może być zupełnie płaska bądź posiadać obniżony korytarz. Dzięki temu pojazd ma większą powierzchnię bagażową. Z przodu zamontowano pojedyncze drzwi, a drugie znajdują się na środku pojazdu. Opcjonalnie dostępne są szersze środkowe drzwi, przez które dostanie się również osoba na wózku inwalidzkim. Dla większego komfortu podróży z przodu zastosowano niezależne zawieszenie. Klimatyzacja stanowi wyposażenie standardowe. Dostępne są silniki o mocy od 310 do 380 KM. Wszystkie jednostki napędowe spełniają obowiązujące normy czystości spalin. Wyposażone są w układ Scania EGR - system recyrkulacji spalin, który nie wymaga stosowania dodatków do paliwa ani montażu dodatkowych zbiorników. Typowymi zaletami pojazdów Scania pozostają oszczędność paliwa, doskonałe prowadzenie i wysoki moment obrotowy dostępny już przy niskich obrotach silnika.Oferta Scanii obejmuje też kilka typów skrzyń biegów. Standardem jest manualna skrzynia z elektroniczną zmianą biegów (Scania Comfort Shift). W opcji dostępna jest skrzynia manualną ze zautomatyzowaną zmianą biegów (Scania Opticruise) lub skrzynia w pełni automatyczna ZF. Wszystkie skrzynie biegów posiadają retardery. Scania Irizar i4 stanowi uzupełnienie dotychczasowej oferty firmy.