Nowa "trójka" z wyjątkiem przodu jest łudząco podobna do większej serii 5. Wymiary szóstej generacji modelu są większe w porównaniu do poprzednika - szerszy rozstaw kół (z przodu + 37 mm, z tyłu + 47 mm), większa długość (+ 93 mm) i większy rozstaw osi (+ 50 mm) powodują, że wnętrze najnowszego BMW serii 3 stało się przestronniejsze, co w szczególności docenią pasażerowie siedzący z tyłu. Mimo większych gabarytów masa samochodu zmalała o 40 kg.
Zobacz także
- Nowe BMW serii 3 już w sprzedaży (ceny)
- BMW Seria 3 F30
- Zobacz więcej
Tak, jak w przypadku nowej serii 1, również seria 3 występuje teraz w różnych liniach stylistycznych. W tym przypadku, obok wersji podstawowej, do wyboru mamy aż trzy odmiany: „Sport Line”, „Luxury Line” oraz „Modern Line”, różniące się od siebie detalami stylistycznymi, a także materiałami wykończeniowymi i kolorami. Niezależnie od linii, wyposażenie i silniki można dobierać według własnych preferencji. Latem 2012 roku zaplanowano wprowadzenie do oferty pakietu sportowego M ze specjalnymi elementami wnętrza i karoserii.
Wszystkie jednostki napędowe wyposażone są w technologię BMW Twin Power Turbo. Oprócz dwóch silników wysokoprężnych i popularnego 6-cylindrowego silnika benzynowego 3.0, wprowadzono w BMW 328i nowy 4-cylindrowy, 2-litrowy silnik najnowszej generacji z turbodoładowaniem, zapewniający dynamiczne wrażenia z jazdy przy zmniejszonym zużyciu paliwa i emisji spalin. Standardowo wszystkie motory współpracują z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach. Na życzenie dostępny jest 8-stopniowy automat, co jest nowością w segmencie klasy średniej premium.
Do redukcji zużycia paliwa przyczynia się standardowa system Auto Start Stop, a także tryb właściwości jedznych Eco Pro (obok programów Comfort, Sport i Sport +) odzysk energii hamowania, wskaźnik zmiany biegu, sterowanie agregatami pomocniczymi zgodnie z zapotrzebowaniem i odprzęgana sprężarka klimatyzacji, wchodzące w skład koncepcji BMW EfficientDynamics. W 2012 roku BMW wprowadzi do swojego programu kolejne jednostki napędowe. Będzie to również rok premiery BMW ActiveHybrid 3.
W wyposażeniu standardowym „trójki” znajdują się m.in.: komplet poduszek powietrznych, układ kontroli stabilności DSC, system kontroli trakcji DTC, 16-calowe obręcze kół ze stopu lekkiego, opony Runflat, system Auto Start/Stop, skórzaną kierownicę wielofunkcyjną, komputer pokładowy, automatyczną klimatyzację, radio BMW Professional. W cenie otrzymujemy także pakiet serwisowy BMW Service Inclusive, który pokrywa koszty serwisowania i robociznę przez 5 lat lub 100 000 km.
Jak już zdążyliśmy się przyzwyczaić, oferta wyposażenia dodatkowego BMW wydaje się nie mieć końca. Nowościami w modelu są: kolorowy wyświetlacz Head Up Display najnowszej generacji, kamera Surround View z Side View i Top View, która pokazuje samochód oraz jego otoczenie z lotu ptaka, a także asystent parkowania. Do innych systemów wspomagających kierowcę BMW ConnectedDrive, które po raz pierwszy oferowane są w BMW serii 3 Limuzyna, należy aktywny tempomat z funkcją Stop & Go oraz współpracujący z systemem kamer układ ostrzegania przy zmianie i przed zjechaniem z pasa ruchu oraz przed najechaniem.