Produkcja następcy Seicento, mały samochód segmentu A (na razie pod nazwą '500'), będzie zjeżdżał z Tyskiej fabryki Fiat Auto Poland. Do końca 2008 ma pojawić się ogółem 20 nowych modeli, a 23 mają przejść znaczy facelifting (auta Fiata, Lancii, Alfy Romeo i ciężarowej części Fiat Auto). Dodatkowo szef Fiata, Sergio Marchionne zapowiedział wdrożenie do produkcji pięciu całkowicie nowych, nie zapowiadanych wcześniej samochodów.

Dyrektor generalny i pełnomocny Fiat SpA i Fiat Auto SpA, Pan Sergio Marchionne, zaprezentował program rozwoju Grupy FIAT i Fiat Auto. Głównymi tematem podczas zorganizowanego spotkania w Rzymie, w którym uczestniczyli przedstawiciele rządu włoskiego, lokalnych władz i związków zawodowych, była obecna sytuacja firmy i plany rozwoju.

Dyrektor potwierdził kontynuację realizacji planu na lata 2005-2008, zakładającego odnowę gamy samochodów, alokację ich produkcji oraz planowane inwestycje. Wcześniej potwierdzono także informacje o poprawiającej się sytuacji finansowej Fiat Auto i całej Grupy kapitałowej. Po wyjściu ze strat notowanych jeszcze w zeszłym roku, podwojono zysk z handlu (w stosunku do drugiego kwartału 2004 r.) i osiągnięto zysk netto na poziomie 217 milionów euro (wcześniej 246 milionów straty).

To kolejna dobra informacja dla sektora motoryzacyjnego w Polce a zwłaszcza dla prężnie rozwijającego się regionu Małopolski. Informacja o produkcji nowego modelu Fiata zbiegła się z oficjalnym komunikatem niemieckiej firmy MAN, w którym to koncern ogłasza, że zainwestuje około 100 mln Euro w budowę nowej fabryki samochodów ciężarowych w Niepołomicach pod Krakowem.

Fiat Auto Poland S.A., największa ze spółek Grupy Fiata w Polsce, wyprodukowała w ubiegłym roku w zakładzie w Tychach rekordową ilość 306 427 samochodów, wobec 203 630 z roku 2003 co daje wzrost produkcji o 50,48 %. Dzięki takim wynikom przedsiębiorstwo pozostaje bezkonkurencyjne w polskiej gospodarce, również jeśli chodzi o wielkość eksportu: 86,5 % wyprodukowanych w 2004 samochodów trafiło na eksport do 49 państw na świecie, w tym m.in. do: Włoch (ponad 172 tys. sztuk), Niemiec, Francji, Holandii, Anglii, Hiszpani, Grecji, Austrii, Belgii i Danii. Po raz pierwszy w historii spółki nowa Panda trafiła na drogi japońskie (919 szt.), ale Pandy jeżdżą także po drogach tak egzotycznych krajów jak: Martynika, Gujana Francuska, Kazachstan czy Gwadelupa. Wartość eksportu wyniosła blisko 2 mld EURO.

Zakład Fiat Auto Poland S.A. w Tychach dzięki poczynionym inwestycjom związanym z uruchomieniem w maju 2003 roku nowego samochodu Panda, jest jednym z najnowocześniejszych zakładów przemysłu motoryzacyjnego w Europie. Jakość produkowanych samochodów i sposób zarządzania zakładem w Tychach została potwierdzona przyznaniem Polskiej Nagrody Jakości 2004. Osiągnięcia w eksporcie Fiat Auto Poland docenili także czytelnicy i redakcja Gazety Prawnej, przyznając tytuł Najlepszego Eksportera Polski w minionym 15-leciu przemian gospodarczych w Polsce (1989 - 2004).